Wednesday, January 8, 2014

လူမမာမ်ားသို႔ အႀကံေပးခ်က္



         ကၽြန္ေတာ္ ရဟန္းႏွစ္ဝါရေသာအခ်ိန္တြင္ တိုက္ဖြိဳက္အဖ်ားေရာဂါျဖစ္ပြါးပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံအေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းတြင္ သီတင္းသုံးေနထိုင္ပါတယ္။ အဖ်ားေရာဂါသည္ ျပင္းထန္သည္႔အတြက္ ဥဘြန္ရိွ ေဒသဆိုင္ရာေဆးရုံ၊ သံဃာေဆာင္တြင္ တက္ေရာက္ကုသမႈ ခံယူေနရပါသည္။ ၁၉၇၀ျပည္႔ႏွစ္မ်ားအတြင္း အေျခအေနအရ ဥဘြန္သည္ တိုင္းျပည္၏ အေဝးလံအေခါင္အဖ်ားဆုံးႏွင္႔ အဆင္းရဲဆုံးေဒသျဖစ္ေနပါသည္။

          ေရာဂါေၾကာင္႔ အလြန္အားနည္းေနေသာ ကၽြန္ေတာ္႔လက္ေမာင္းတြင္ ဂလူးကို႔စ္ပုလင္းခ်ိတ္ထားပါသည္။ ညေန၆နာရီတြင္ ေယာက်္ားသူနာျပဳတစ္ေယာက္အခန္းထဲမွ ထြက္သြားသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိလိုက္ပါသည္။ ေနာက္ထပ္အခ်ိန္နာရီဝက္ကုန္သြားေသာ္လည္း၊ သူနာျပဳအစား ဝင္ေရာက္မလာပါ။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကပ္လွ်က္ကုတင္ရိွရဟန္းေတာ္အား အစားထိုးသူနာျပဳ မေရာက္ေသးေၾကာင္းကို အေဆာင္တာဝန္ရိွသူထံ အေၾကာင္းၾကားရန္ သင္႔၊မသင္႔ ေမးျမန္းစုံစမ္းမိပါသည္။ သံဃာေဆာင္မွာ ညဖက္သူနာျပဳ တာဝန္ခ်ထားျခင္းမရိွေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္႔ကို ခ်က္ခ်င္းျပန္ေျပာျပပါတယ္။ ေရာဂါအေျခအေနက ညပိုင္းမွာ ေရာဂါအေျခအေနပိုၿပီးဆိုးလာတယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ကံမေကာင္းလို႔ပါ။ 

          အခုလိုေနထိုင္မေကာင္းျဖစ္တဲ႔အေျခအေနဟာ ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ႔အေျခအေနျဖစ္ေနပါၿပီ။ အခုလိုၾကားလိုက္ရတဲ႔အခါ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္လန္႔မိပါတယ္။
          ကၽြဲတစ္ေကာင္လိုသန္မာတဲ႔သူနာျပဳက ေနာက္ထပ္ေလးပတ္ၾကာေအာင္ မနက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္႔ တင္ပါးကို ေဆးထိုးေပးပါတယ္။ အခုေနရာက မဖြံ႔ၿဖိဳးေသးသည္႔တတိယႏိုင္ငံက ဆင္းရဲေသာျပည္သူ႔ေဆးရုံတစ္ခုပါ။ အသုံးျပဳသည္႔အပ္ေတြက ထပ္ခါထပ္ခါ ျပဳတ္ၿပီးသုံးေနလို႔ ထိပ္တုံးပါၿပီ။ အပ္ကို အသားထဲဝင္ဖို႔ လက္ေမာင္းအားသန္တဲ႔ သူနာျပဳက အားစိုက္ၿပီး ထိုးသြင္းပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ဆိုတာ အဆုိးဝါးဆုံးအျဖစ္ေတြ ရင္ဆိုင္ႏိုင္ဖို႔ ႏွလုံးသြင္းထားပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္႔တင္ပါးေတြက အဲဒီေလာက္ခံႏိုင္ရည္မရိွပါဘူး။ အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ႔ အလြန္နာက်င္လြန္းလို႔ သူနာျပဳကို မုန္းမိပါတယ္။ 

          အဲဒီကာလေတြမွာ နာက်င္မႈ၊ အားငယ္မႈေတြႏွင္႔ အရမ္းကို ဝမ္းနည္းစရာေကာင္းတဲ႔အခ်ိန္ေတြကို ျဖတ္သန္းေနခဲ႔ရပါတယ္။ တစ္ရက္မွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ၾကည္႔ရွဳဖို႔ ဆရာေတာ္ Ajahn Chahn သံဃာေဆာင္ကို လာေရာက္ပါတယ္။ ငါ႔ကို လာေတြ႔တာလားဆိုၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္႔ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ အထင္ႀကီးမိပါတယ္။ ဆရာေတာ္ စကားမေျပာခင္အခ်ိန္အထိ ကၽြန္ေတာ္ ဘဝင္ေလဟပ္သလို ခံစားေနရပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ဆရာေတာ္ စကားေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ထဲကို မဟုတ္ပါဘူး။ ေဆးရုံမွာရိွတဲ႔ သံဃာတိုင္းကို ေျပာတာပါ။ 

          “မင္းေနေကာင္းရင္ေကာင္း၊ မေကာင္းရင္ေတာ႔ ေသမွာဘဲ။” လို႔ ဆရာေတာ္က ကၽြန္ေတာ႔္ကို ေျပာပါတယ္။
တစ္ခြန္းထဲေျပာၿပီ ျပန္သြားပါတယ္။

          ကၽြန္ေတာ႔္ရဲ႕ဝမ္းသာေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ ခ်က္ခ်င္းၿပိဳကြဲသြားပါတယ္။ ပိုဆိုးတဲ႔အခ်က္ကေတာ႔ ဆရာေတာ္ေျပာတာမွန္ကန္လြန္းေနပါတယ္။ တကယ္႔အမွန္တရားပါ။ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ ေရြးခ်ယ္စရာလမ္း(၂)သြယ္ဘဲ ရိွတာပါ။ ျပန္မေကာင္းလာရင္ေတာ႔ ေသရုံပါပဲ။ တနည္းစဥ္းစားၾကည္႔ရင္ေတာ႔ ေနထိုင္မေကာင္းလို႔ခံစားေနရတာေတြ တခ်ိန္မွာကုန္ဆုံးသြားရပါလိမ္႔မယ္။ ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္ေပ်ာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခံစားမႈကို မသိေတာ႔ေအာင္ေသဆုံးတာ သိပ္ကိုေသခ်ာလြန္းပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရာဂါသက္သာေပ်ာက္ကင္းလာပါေတာ႔တယ္။
          ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ဥာဏ္အေမွ်ာ္အျမင္ႀကီးမားသည္႔ ဆရာေတာ္လည္းဟု သိရိွလိုက္ရပါေတာ႔တယ္။ 

( advice for when you are sick ကိုျပန္ဆိုပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment