ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ
သီတင္းသုံးတဲ႔ဝါငယ္ရဟန္းတစ္ပါးအတြက္ဘဝဟာ မွ်တမႈမရိွပါဘူး။ အေကာင္းဆုံးေသာအစားအစာႏွင္႔
အေကာင္းဆုံးအခင္းကူရွင္ကို ဝါေတာ္ႀကီးရဟန္းေတာ္ေတြ သုံးစြဲပါတယ္။ လက္တြန္းလွည္းတြန္းျခင္းစသည္႔
အေလးအပင္အလုပ္ေတြကို မလုပ္ရပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္စားရေသာ တစ္နပ္စာဆြမ္းက အရမ္းကို ညံ႔ဖ်င္းလြန္းပါတယ္။
မာေက်ာ၊ ေအးစက္ေနတဲ႔ ကြန္ကရစ္ၾကမ္းခင္းေပၚမွာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ တရားထိုင္ရပါတယ္။ တခါတရံ
ပင္ပန္းတဲ႔အလုပ္ၾကမ္းေတြ လုပ္ရပါေသးတယ္။ အလြန္ႏုံခ်ာလွတဲ႔ ငါ႔ကံတရားပါလားလို႔ ညွဥ္းညူမိပါေတာ႔တယ္။
တရားမွ်တမႈကိုရရိွဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္ထဲ
နာရီေပါင္းမ်ားစြာ ညဥ္းညူမည္တမ္းမိပါတယ္။ ဝါႀကီးတဲ႔ရဟန္းေတာ္ေတြအဖို႔ အၿမဲတမ္းစားေသာက္ေနရတဲ႔အတြက္
အစားအေသာက္ေကာင္းေတြ မလိုအပ္ေတာ႔ပါဘူး ။ ကၽြန္ေတာ္႔အတြက္ေတာ႔
တကယ္႔ကို လုိအပ္ပါတယ္။ ဝါႀကီးရဟန္းေတာ္ေတြကႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ တရားထိုင္ျခင္းကို အေလ႔အက်င္႔ျဖစ္ေနပါၿပီ။
အဲဒါေၾကာင္႔ သူတို႔အတြက္ ထိုင္ခုံကူရွင္အေကာင္းေတြ မလိုအပ္ေတာ႔ပါဘူး။ ဝါႀကီးရဟန္းေတာ္ေတြက
ဝါငယ္ရဟန္းေတာ္ေတြကို အလုပ္လုပ္ဖို႔ႀကိဳးစားဖို႔ အၿမဲေျပာပါတယ္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ေတာ႔
မည္သည္႔အလုပ္ကိုမွ မလုပ္ပါဘူး။
“အဲဒါေၾကာင္႔ လက္တြန္းလွည္းကို ဘယ္ေလာက္ေလးေလးတြန္းရတယ္။”
“ေနအပူထဲမွာ
ဘယ္ေလာက္ပင္ပန္းတယ္ဆိုတာကို သူတို႔ သိၾကပါ႔မလား။”
“အလုပ္အစီအစဥ္ေတြကို
အဲဒီရဟန္းေတာ္ေတြ ခ်မွတ္ၾကတာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ အလုပ္ေတြကို သူတို႔လုပ္သင္႔ပါတယ္။”
“ပင္ပန္းတဲ႔အလုပ္ေတြက်ေတာ႔ ငါတို႔လုပ္ရတယ္။”
အဲဒီအခါမွာ
“ဘယ္ေလာက္ဆင္းရဲပင္ပန္းတဲ႔ငါ႔ဘဝလဲ။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ကံေကာင္းလိုက္တဲ႔သူတို႔ဘဝေတြလဲ” လို႔
တစ္ကိုယ္တည္း ေရရြတ္မိပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ဝါႀကီးရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္လာတဲ႔အခါ
အေကာင္းဆုံးေသာအစားအေသာက္ေတြကို စားေသာက္ရပါတယ္။ ႏူးညံ႔တဲ႔ကူရွင္အခင္းအေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး၊
ကိုယ္ကာယပင္ပန္းေသာအလုပ္ေတြ မလုပ္ရပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း ဝါငယ္ရဟန္းေတာ္အေပၚ မနာလို ျဖစ္မိပါတယ္။
တရားပြဲေတြကို ဝါငယ္ရဟန္းေတြ မေဟာရပါဘူး။ တစ္ေနကုန္တစ္ေနခန္း လူေတြရဲ႕ လူမူဒုကၡေတြကို
နားေထာင္စရာ မလိုအပ္ပါဘူး။ စီမံခန္႔ခြဲေရးကိစၥေတြမွာ အခ်ိန္ေတြကို သုံးစရာမလိုပါဘူး။
တာဝန္ခံစရာကိစၥေတြမရိွသလို၊ အခ်ိန္ေတြကို ကိုယ္ပိုင္အျဖစ္ သုံးစြဲလို႔ရႏိုင္ပါတယ္။
အဲဒီအခါမွာ “ဘယ္ေလာက္ဆင္းရဲပင္ပန္းတဲ႔ငါ႔ဘဝလဲ။ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ကံေကာင္းလိုက္တဲ႔သူတို႔ဘဝေတြလဲ”
လို႔ တစ္ကိုယ္တည္း ေရရြတ္မိပါတယ္။
အေျခအေနေတြအာလုံးအေပၚကို ကၽြန္ေတာ္ေတြးဆလို႔ရပါၿပီ။
ဝါႏုရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ သူ႔တို႔ကိုယ္ပိုင္ဒုကၡေတြရိွသလို ဝါႀကီးရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္လည္း
သူတို႔ဒုကၡေတြနဲ႔သူတို႔ပါ။ ရဟန္းဘဝဝါေတာ္ရလာသည္ႏွင္႔အမွ် ဒုကၡေတြလဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းလဲလာတာပါ။
တစ္ကိုယ္ရည္တစ္ကာယသမားေတြက အိမ္ယာထူေထာင္သူေတြကို
သုခခ်မ္းသားေတြခံစားေနရတယ္ထင္ၿပီး မနာလိုျဖစ္ၾကသလို၊ အိမ္ေထာင္သည္ေတြကလဲ အိမ္ေထာင္ေရးအဆင္မေျပမႈေၾကာင္႔
တစ္ကိုယ္ရည္တစ္ကာယသမားေတြရဲ႕လြတ္လပ္မႈကို မနာလိုျဖစ္ေနၾကသလိုပါပဲ။ တကယ္ေတာ႔ လူတိုင္းလူတိုင္း
ကိုယ္ဒုကၡႏွင္႔ကိုယ္ျဖစ္ေနတာပါ။ အိမ္ယာထူေထာင္ျခင္းသည္ အိမ္ေထာင္ေရးဒုကၡႏွင္႔ တစ္ကိုယ္ရည္ဒုကၡကို
လဲလွယ္လိုက္ျခင္းပါ။ အိမ္ေထာင္ကို ကြာရွင္းျပတ္စဲျခင္းသည္ တစ္ကိုယ္ရည္ဒုကၡႏွင္႔ အိမ္ေထာင္ေရးဒုကၡကို
ျပန္လဲလွယ္ျခင္းပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေငြေၾကးဥစၥာခ်ိဳ႕တဲ႔ခ်ိန္မွာ
ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူေတြကို မလိုျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ သို႔ေသာ္ ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူေတြကလည္း ခ်ိဳ႕တဲ႔သူေတြပိုင္ဆိုင္တဲ႔ရိုးသားေသာရင္းႏွီးခ်စ္ခင္ျခင္းႏွင္႔
အေႏွာင္အဖြဲ႔ကင္းမႈကို မနာလိုျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ေငြေၾကးဥစၥာခ်မ္းသာျခင္းသည္ ဒုကၡကင္းေဝးျခင္းလို႔
ေျပာလို႔မရပါဘူး။ ဆင္းရဲတဲ႔ဒုကၡေတြကို ခ်မ္းသာတဲ႔ဒုကၡနဲ႔ လဲလွယ္လိုက္ရတာပါ။
တစ္စုံတစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္လိုက္ရင္ ေပ်ာ္ရႊင္ရမယ္လို႔
ထင္ျမင္ျခင္းသည္ ထင္ေယာင္ထင္မွားျဖစ္မႈပါ။ ေနရာတစ္ေနရာကို ပိုင္ဆိုင္ျခင္းသည္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ျခင္း
မဟုတ္ပါ။ တစ္ေနရာမွ ဒုကၡႏွင္႔ အျခားတစ္ေနရမွဒုကၡကို လဲလွယ္ျခင္းမွ်သာျဖစ္ပါတယ္။ ဝါငယ္ရဟန္းျဖစ္ျဖစ္၊
ဝါႀကီးရဟန္းျဖစ္ျဖစ္ အေရးမႀကီးပါ။ တစ္ကိုယ္ရည္တစ္ကာယသမားျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္ေထာင္သည္ျဖစ္ျဖစ္
အေရးမႀကီးပါ။ ဆင္းရဲခ်မ္းသာအေရးမႀကီးပါ။ ေရာက္ရိွေသာေနရာႏွင္႔ ပိုင္ဆိုင္ေသာဘဝေလးကို
ကိုယ္တိုင္ေက်နပ္ေနဖို႔သာလိုအပ္ပါတယ္။ ထိုေက်နပ္မႈ၏ ေနာက္ဆက္တြဲအျဖစ္ ဆင္းရဲဒုကၡကင္းေဝးျခင္းကို
ပိုင္ဆိုင္ရေပလိမ္႔မည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ “ကံေကာင္းလိုက္တဲ႔ငါ၊ ကံဆိုးလိုက္တဲ႔သူမ်ားေတြ”
လို႔ သင္ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။
( poor
me, lucky them ကို ျပန္ဆိုေရးသားပါသည္။ )
No comments:
Post a Comment