Friday, April 25, 2014

ကံ ဆိုတာဘာလဲ



[ ဗုဒၶ၏ လူမႈေရးတရားေတာ္မ်ား - ဦးခင္ေမာင္ဝင္း ျပဳစုေသာစာအုပ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္။
ထိုစာအုပ္သည္ ဗုဒၶ၏ပိဋကတ္စာေပကို ေမႊေႏွာက္၍ လူမႈေရးအတြက္လက္ေတြ႔အသုံးခ်သင္႔ေသာ တရားမ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ျပထားပါသည္။ သာမာန္အားျဖင္႔ မေတြ႔ရေသာစိတ္ဝင္စားဖြယ္အခ်က္မ်ားကို ေကာက္ႏုတ္ၿပီး ေခတ္စကားေျပျဖင္႔ တင္ျပထားေသာ စာအုပ္ျဖစ္ပါသည္။ ]

ကမၼနိယာမႏွင္႔ ပတ္သက္ၿပီး မိရိုးဖလာမွတ္သားမႈမ်ားႏွင္႔ ပိဋကတ္စာေပတြင္ေဖၚျပခ်က္မ်ား ကြဲလြဲေနေၾကာင္း သိရိွေစရန္ ေကာက္ႏုတ္ေဖၚျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။ “ကံတရား” ကို မိရိုးဖလားအားျဖင္႔ “အတိတ္ကံ” ဟု ပုံခ်တတ္ပါသည္။ ဗုဒၶစာေပရိွ “ကံတရား” မွာ အေၾကာင္း၊ အက်ဳိးဆက္အားျဖင္႔ မျငင္းဆိုေသာ္လည္း၊ ပစၥဳပၸန္ရိွျပဳလုပ္မႈမ်ားကို ပိုမိုအေလးထားရန္ျဖစ္သည္။ အတိတ္ဆိုသည္မွာ အတိတ္ဘဝကိုသာ ဆိုလိုသည္မဟုတ္ဘဲ၊ ၿပီးခဲ႔ေသာအခ်ိန္ကာလကိုလည္း ရည္ညႊန္းပါသည္။ 

          “ကံတရား”သည္ “အတိတ္ဘဝ”ႏွင္႔သာ လုံးဝသက္ဆိုင္ေသာ ေဖၚျပခ်က္သည္ ဂ်ိမ္းဘာသာဝင္တို႔၏ ကမၼနိယာမ ျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ အလ်ဥ္းသင္႔ခဲ႔လွ်င္ ဂ်ိမ္းဘာသာမွ ကမၼနိယာမ ကို ေဖၚျပေပးပါမည္။ “မိရိုးဖလာအျမင္”ႏွင္႔ “စာေပအျမင္မွန္” သည္ လုံးဝကြဲျပားေနပါသည္။ ထိုအေရးႀကီးေသာ ကမၼနိယာမ အေပၚ မွန္ကန္ေသာအျမင္ ရိွမွသာ ဘဝအတြက္ အျမင္မွန္၊ အလုပ္မွန္ ႏိုင္ပါလိမ္႔မည္။ ထိုရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင္႔ ေကာက္ႏုတ္ကူးယူေဖၚျပပါသည္။ ထိုစာအုပ္တြင္ အျခားေသာ မွတ္သားဖြယ္အခ်က္မ်ားစြာ ပါဝင္ေသာေၾကာင္႔ မူရင္းစာအုပ္ကို ဖတ္ရႈသင္႔ေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။ အဂၤလိပ္စာအုပ္မွ ကိုးကားခ်က္ကိုလည္း ထည္႔ေပးထားပါသည္။ ထိုအဂၤလိပ္စာအုပ္ကို ဆရာဆန္းလြင္မွ “ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ ယုံၾကည္ၾကတာက” ဟူေသာအမည္ျဖင္႔ ဘာသာျပန္ထားပါသည္။ မူရင္းေရးသားေသာဆရာေတာ္မွာ Ven.Dr.K.Sri Dhammananda ဆရာေတာ္ျဖစ္ပါသည္။

ကံ ဆိုတာဘာလဲ
          ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ေယာက္အေနျဖင္႔ ကံဆုိတာ ဘာကိုဆိုလိုသည္ကို ျပည္႔ျပည္႔ဝဝ သိသင္႔ေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ဆိုေသာ္ ကံ- ကံ၏ အက်ဳိးကို ယုံၾကည္မွသာလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာအစစ္ မည္ေပမည္။ ကံသည္ ကမၼ=ျပဳလုပ္ျခင္း ဟူေသာ ပါဌိစကားမွ ဆင္းသက္လာသည္႔ ပါဌိပ်က္စကားတစ္ခု ပင္ျဖစ္သည္။ ျမန္မာတို႔သည္ ပါဌိစကားကို ဘာသာျပန္ရာ၌ ကံဟူေသာ ပါဌိပ်က္စကားကို ဘာသာမျပန္ဘဲ ျမန္မာစကားအျဖစ္ျဖင္႔ ‘ကံ’ ကို ‘ေမြးစား၍’ ယူလိုက္သျဖင္႔ တခ်ဳိ႕လူတို႔ အဓိပၸါယ္အယူအဆ လြဲေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ယူဆမိပါသည္။
ကံကို မ်ားေသာအားျဖင္႔ ယူဆထားၾကသည္မွာ အတိတ္ဘဝက မိမိျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ ယခုဘဝတြင္ အေကာင္းအဆိုးခံစားေနၾကျခင္း ျဖစ္သည္ဟူ၍ပင္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ ကံေကာင္းသည္ ၊ မေကာင္းသည္ ဟူေသာ အသုံးအႏႈံး၌ အတိတ္ဘဝက မိမိျပဳခဲ႔ေသာ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈဟု အမ်ားက ယူဆထားၾကသည္။ အမွန္အားျဖင္႔ နားလည္ သေဘာေပါက္မႈ လြဲေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ကံကို ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္ျခင္းဟု အတိတ္ေရာ ပစၥဳပၸန္ပါ အက်ဳံးဝင္ၿပီး ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ သုံးပါးစလုံး သေဘာပါေအာင္ ဘာသာျပန္ထားႏိုင္ပါက ကံအေၾကာင္းကို ပိုမို သေဘာေပါက္နားလည္လိမ္႔မည္ဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။
လူတစ္ေယာက္၏ ကံေကာင္းမႈသည္ ယခုပစၥဳပၸန္ အလုပ္ေကာင္းမႈေပၚ၌ အမ်ားႀကီး တည္ရိွေၾကာင္းကို သိရိွလာပါက မိမိ၏ ပစၥကၡအလုပ္မ်ားကို ေကာင္းေအာင္ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္လာျခင္းအားျဖင္႔ ယခုဘဝတြင္ပင္ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာမ်ားကို ရႏိုင္ေပသည္။ လူတိုင္းသည္ ေကာင္းတာ လုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ဳိးခံစားရမည္၊ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မိမိပင္ ယခုဘဝ၌ ဆိုးက်ဳိးခံရမည္ဟူေသာ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးကို ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ ယုံၾကည္လာပါက မေကာင္းမႈမ်ားကို ပယ္လာႏိုင္သည္ႏွင္႔အမွ် သာယာစိုျပည္ေသာ ဘဝတစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္ၾကမည္ဟု ယုံၾကည္မိပါသည္။
ယခုဘဝတြင္ လူတို႔ ေတြ႔ႀကံဳေနရေသာ ေကာင္းမႈ၊ မေကာင္းမႈ (ကံ)ျဖစ္ရပ္တို႔သည္ မည္သည္႔ ပုဂၢိဳလ္တန္ခိုးရွင္မွ ဖန္ဆင္းျခင္းေၾကာင္႔ ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း မဟုတ္ဘဲ မိမိအတိတ္က ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္႔ အလုပ္ အေျပာအဆို အႀကံအစည္ႏွင္႔ ယခုပစၥဳပၸန္တြင္ ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္ျခင္းတို႔၏ အက်ဳိးတရားမ်ားသာလွ်င္ ျဖစ္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ “မည္သူမျပဳ မိမိမႈ” ဟု အတိုေကာက္ မွတ္ထားသင္႔ေပသည္။
ေလာက၌ လူတို႔ ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္ၾကသည္မ်ားသည္ အလုပ္သစ္ (ကံသစ္) မ်ားျဖစ္၍ ယခု ျဖစ္ပ်က္ေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာတို႔သည္ ကံေဟာင္းမည္၏။ အေကာင္းႏွင္႔ အဆိုး ျဖစ္ရပ္ႏွစ္ခုတို႔သည္ မိမိျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ ေကာင္းေသာအလုပ္၊ ဆိုးေသာအလုပ္တို႔၏ ရလဒ္မ်ားပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း တထစ္ခ် ယုံၾကည္ထိုက္ေပသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ အတိုေကာက္အားျဖင္႔ “ျပဳလွ်င္ အသစ္၊ ျဖစ္လွ်င္ အေဟာင္း” ဟု မွတ္သားရာသည္။

ကံႏွင္႔ ပတ္သက္၍ ပထမဦးစြာ မွားယြင္းသည္႔ အယူအဆ သုံးမ်ဳိးကို သိထားသင္႔ေပသည္။

၁)  သင္ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရေသာ အေကာင္းအဆိုး ဟူသမွ်တို႔သည္ ေရွးေရွးဘဝမ်ားစြာက ျပဳလုပ္ခဲ႔ဖူးေသာ အေၾကာင္းသက္သက္ေၾကာင္႔သာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု မွားယြင္းစြာ ယုံၾကည္ယူဆထားလွ်င္ သင္သည္ ပုေဗၺကတေဟတုဒိဌိ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
၂) သင္ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရေသာ အေကာင္းအဆိုး ဟူသမွ်တို႔သည္ ေလာကကို အစိုးရေသာ (ဝါ) ကမာၻေလာက၏ သက္ရိွသက္မဲ႔ အရာဝတၳဳအားလုံးကို ဖန္ဆင္းတတ္ေသာ ဘုရား၊ ျဗဟၼာ၊ ဗိႆႏိုး စေသာ တန္ခိုးရွင္တို႔၏ ဖန္ဆင္းမႈေၾကာင္႔သာ ျဖစ္သည္ဟု မွားယြင္းစြာ ယုံၾကည္ယူဆထားလွ်င္ သင္သည္ ကုႆရနိမၼာနေဟတုဒိဌိ ျဖစ္ေနေလၿပီ။
၃) သင္ေတြ႔ႀကံဳခံစားေနရေသာ အေကာင္းအဆိုး ဟူသမွ်တို႔သည္ ျဖစ္ေစတတ္ေသာအေၾကာင္း၊ ေထာက္ပံ႔တတ္ေသာအေၾကာင္းမ်ား လုံးဝမရိွဘဲ ပကတိ အလုိလိုသာျဖစ္ေပၚၾက၏။ (ဝါ) ဘာအေၾကာင္းမွ် မဟုတ္ဘဲ သူ႔အလိုလို ျဖစ္ေပၚလာတတ္ၾကသည္မွာ မွားယြင္းစြာ ယုံၾကည္ယူဆထားလွ်င္ သင္သည္ အေဟတုကပစၥယဒိဌိ ျဖစ္ေနေလၿပီ။

ဤသို႔ ျပဆိုခဲ႔ၿပီးေသာ မွားယြင္းသည္႔ အယူအဆမ်ဳးိမွ ကင္းလြတ္၍ ေအာက္ပါအတိုင္း ယုံၾကည္မွသာလွ်င္ သင္သည္ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးကို ယုံၾကည္ေသာ မွန္ကန္ေသာ အယူကို လက္ခံထားသူ ျဖစ္ေပမည္။
က) ေကာင္းေသာအမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္လွ်င္ ေကာင္းေသာ အက်ဳိးကိုသာ ခံစားရမည္။
ခ) မေကာင္းေသာအမႈတို႔ကို ျပဳလုပ္ေျပာဆို ႀကံစည္လွ်င္ မေကာင္းေသာ အက်ဳိးကိုသာ ခံစားရမည္။ ဤသို႔ ေတြ႔ႀကံဳခံစားရျခင္းသည္
၁) ေရွးေရွးေသာ အတိတ္ဘဝမ်ားက ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းကံမ်ားေၾကာင္႔လည္းေကာင္း၊
၂) ယခုပစၥဳပၸန္ဘဝ၌ ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ အေၾကာင္းကံမ်ားေၾကာင္႔ လည္းေကာင္း။
ဤအေၾကာင္း ႏွစ္ပါးေၾကာင္႔လည္းေကာင္း ၊ သို႔မဟုတ္ ယင္းႏွစ္ပါးအနက္မွ တစ္ပါးပါးေၾကာင္႔သာလွ်င္ ျဖစ္သည္ဟု သင္ယုံၾကည္ထားလွ်င္ သင္သည္ ကံ-ကံ၏ အက်ဳိးကို ယုံၾကည္သူ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိဌိအစစ္ ျဖစ္ေလၿပီ။

 
[ Misconceptions regarding Kamma
The misinterpretations or irrational views on kamma are stated in the Anguttara Nikaya which suggests that the wise will investigate and abandon the following views:
  1. The belief that everything is a result of acts in previous lives:
  2. The belief that all is the result of creation by a Supreme Ruler; and
  3. The belief that everything arises without reason or cause.
From What Buddhist believe by K.Sri Dhammananda   ]

No comments:

Post a Comment