( ဆရာေမာင္သာမည ျပန္ဆိုျပဳစုေသာ “ရင္႔က်က္ျခင္းအတြက္ ကြင္းဆက္မ်ား”
စာအုပ္ေလးကို ေကာက္ႏုတ္ကူးယူတင္ျပလိုပါတယ္။ စာအုပ္ကို “Plastic Rainbow
Publishing” စာအုပ္တိုက္မွ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္တြင္ ထုတ္ေဝပါသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ျဖစ္ပ်က္ေနေသာ
အဓိကျပႆနာမ်ားမွာ ဦးေဆာင္သူမ်ား အျပင္ ေနာက္လိုက္မ်ား၏ စိတ္ဓါတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ မရင္႔က်က္မႈေၾကာင္႔
ျဖစ္ပြါးေနသည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင္႔ ထိုသို႔ဆိုရသနည္းကို ေအာက္တြင္ ေရးသားထားသည္႔
ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ားကို ဖတ္ရွဴၿပီး စာဖတ္သူတို႔ ဆက္လက္ေတြးေတာၾကည္႔ပါေတာ….။ )
၂) တာဝန္ကြင္းဆက္
- လူသည္ မွီခုိသည္႔ဘဝမွ အမွီကင္းသည္႔ ဘဝသို႔ အလိုအေလ်ာက္
မေရာက္ရိွႏိုင္ပါ။
- အားကိုးရာမဲ႔အျဖစ္မွ ကိုယ္႔အားကိုယ္ကိုးႏိုင္သည္႔ တာဝန္ယူတတ္သည္႔အေနသို႔
အလိုအေလ်ာက္ မေရာက္ရိွႏိုင္ပါ။
- တာဝန္မယူတတ္သည္႔အေနမွ တာဝန္ယူတတ္သည္႔အေနသို႔ အလိုအေလ်ာက္
မေရာက္ရိွႏိုင္ပါ။
- တစ္ဖန္ အမွီခိုကင္းျခင္း၊ ကိုယ္႔အားကိုယ္ကိုးျခင္း စသည္႔
တာဝန္ယူတတ္မႈ ကြင္းဆက္ႀကီး၊ ခ်ဳိ႕တဲ႔ေနပါကလည္း ရင္႔က်က္သူမဟုတ္ပဲ၊ အေခ်ာင္လူႀကီးသာ
ျဖစ္ေနပါသည္။
ျပဌာန္းခံဝါဒ
( Determinism ) ဆိုတဲ႔ အယူအဆတစ္ရပ္ရိွပါတယ္။ သည္အယူအဆအရဆိုရင္ လူေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္
အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ စီရင္ျပဌာန္းမႈကို ခံေနၾကရသူမ်ားသာ ျဖစ္တယ္။ ဆိုးသြမ္းလူငယ္ဆိုတာ
အိမ္ေထာင္ပ်က္မိသားစုက ဖန္တီးလိုက္တာျဖစ္တယ္။ ရာဇဝတ္သားဆိုတာ ပတ္ဝန္းက်င္ မေကာင္းလို႔
ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္တယ္ စသည္ျဖင္႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲ အေၾကာင္းအရင္း ဆင္ေျခကိုရွာေဖြတဲ႔
အယူအဆပါ။ သည္အယူအဆကို မ်က္စိပိတ္ လက္ခံလိုက္ရင္လူဟာ ေနာက္ဆုံးေတာ႔ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ပိုင္ဆိုင္မႈ
မရိွေတာ႔တဲ႔ ယဇ္ေကာင္ဘဝကို ေရာက္ရေတာ႔တာပဲ။ ေက်းပိုင္၊ ကၽြန္ပိုင္ ပေဒသရာဇ္စနစ္ရဲ႕အေျခခံအုတ္ျမစ္ဟာ
ျပဌာန္းခံဝါဒျဖစ္ပါတယ္။
ျပဌာန္းခံ
အေျခအေနက လြတ္ေျမာက္ဖို႔အတြက္ ကိုယ္႔ရဲ႕အျမင္ကို ေျပာင္းလဲပစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ လူဟာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို
ပိုင္စိုးတယ္။ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ပိုင္စိုးျခင္းသည္သာ လူ႔ဘဝရဲ႕အႏွစ္သာရ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာင္းလဲရွဴျမင္ျခင္းပါပဲ။
စင္စစ္သည္အျမင္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ ထားရိွအပ္တဲ႔ အျမင္ပါ။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုတာ႔ ဗုဒၶဘာသာဝင္တို႔ရဲ႕
အဆုံးစြန္ပန္းတိုင္ျဖစ္တဲ႔ ဝိမုတၱိရသ (လြတ္ေျမာက္ျခင္း ပန္းတိုင္ ) ဟာ ကိုယ္႔ကိုယ္ကို
ပိုင္စိုးျခင္း၊ အမွီအခိုကင္းျခင္း၊ လြတ္လပ္ျခင္း စတာေတြဟာ ျဖစ္တည္မႈ တစ္ခုတည္းရဲ႕
အႏွစ္သာရမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။
ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔
ကိုယ္႔ကိုယ္ကို ပိုင္စိုးတဲ႔သူဟာ၊ လြတ္လပ္မႈကို ရရိွတာနဲ႔အတူ ကိုယ္႔တာဝန္ ကိုယ္ယူရတဲ႔
အျဖစ္ကိုလည္း လက္ခံရတာကိုး။ ဒါေၾကာင္႔ ေဂ်ာ႔ဘားနတ္ေရွာ ဆိုတဲ႔ စာေရးဆရာႀကီးက ေျပာဖူးတယ္။
“လြတ္လပ္ျခင္းဆိုတာ တာဝန္ယူမႈ ဆိုတာနဲ႔ အတူတူပဲ။ ဒါေၾကာင္႔ လူေတြက ေၾကာက္ၾကတယ္”တဲ႔။
ျဖစ္တည္မႈဝါဒီ
ယန္းေပါဆာ႔ထ္ကေတာ႔ ကိုယ္႔တာဝန္ ကိုယ္မယူရဲတဲ႔သူေတြကို “မရိုးသားသူေတြ” လို႔ ေထာက္ျပပါတယ္။
ေမြးခါစမွာ
ျပဌာန္းခံေတြ ျဖစ္ခဲ႔ေပမယ္႔ တျဖည္းျဖည္း ႀကီးျပင္လာတာနဲ႔အမွ်၊ လြတ္လပ္လာၿပီး၊ ကိုယ္႔ၾကမၼာ
ကိုယ္ဖန္တီးသူေတြ ျဖစ္လာရပါမယ္။ ရင္႔က်က္သူဆိုတာ ကိုယ္႔တာဝန္ ကိုယ္ယူသူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
၃) အေျပာအဆိုႏူတ္မႈကြင္းဆက္
စကားေျပာဆိုလွ်င္ ထစ္ထစ္ေငါ႔ေငါ႔ ေျပာဆိုေသာ၊ ေတာင္ေရာက္ေျမာက္ေရာက္
ေျပာဆိုေသာ၊ ေလလုံးမကြဲ ေျပာဆိုေသာ၊ တစ္ဆိတ္ကို တစ္အိတ္လုပ္၍ ေျပာဆိုေသာ၊ ေလေၾကာရွည္ႀကီးႏွင္႔
ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔ဖြယ္ရာ ေျပာဆိုေသာ၊ အပ္ေၾကာင္းထပ္၍ ေျပာဆိုေသာ၊ တစ္ဖက္သားကို ဂရုမထားဘဲ
တစ္ဖက္သတ္ေျပာဆိုေသာ၊ ႏႈတ္မႈေရးရာ မႏူးမနပ္သည္႔ သူတို႔သည္ လက္ညိဳးထိုးမလြဲေအာင္ ေပါမ်ားလႊမ္းမိုးေနေလရာ၊
စကားေျပာ ရင္႔က်က္ျခင္းမွာ လူလြန္မသားတို႔၏ ဂုဏ္ရည္လိုျဖစ္ေနပါေတာ႔သည္။
ဂ်ာမန္ပညာရွင္ႀကီးဗြန္ဟမ္းဗို႔က
“ဘာသာစကားေၾကာင္႔သာ လူသည္ လူအျဖစ္သို႔ ေရာက္ရိွလာျခင္းျဖစ္၏။”
အေတြးအႀကံကို
ဖလွယ္ရင္း အသိပညာ ဘဏ္တိုက္ကို ပိုင္ဆုိင္ႏိုင္ဖို႔အတြက္၊ ဘာသာစကားရဲ႕ အခန္း႑ဟာ အလြန္အေရးပါခဲ႔တာပါ။
မိမိေျပာဆိုခ်င္သည္႔အရာကို
ခိုင္ခိုင္မာမာ တိတိက်က် လွလွပပ ေျပာႏိုင္သူရွားသည္။ အေျခအေနႏွင္႔ လိုက္ဖက္ညီသည္႔ စကားမ်ဳိးကို
အသိတရားရိွရိွေျပာဆိုႏိုင္သူ နည္းသည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ပင္လွ်င္ စကားေျပာ ကၽြမ္းက်င္ပါးနပ္ရုံမွ်ႏွင္႔ပင္
ေအာင္ျမင္မႈကို ရသူေတြ ရိွေနျခင္းျဖစ္၏။
ဘာသာစကားေျပာဆိုမႈဟာ
ဗီဇပါ အရည္အခ်င္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေမြးဖြါးလာၿပီးေနာက္မွ သင္ယူေလ႔က်င္႔ရတဲ႔ အရာပါ။ ဒါေၾကာင္႔
ႏႈတ္မႈေရးရာ ညံ႔ဖ်င္းမႈဟာ သင္ယူမႈ ည႔ံဖ်င္းလို႔ဆိုတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။
စကားလုံးကြင္းဆက္သည္
စကားလုံးမ်ားမွတစ္ဆင္႔ စိတ္ဓါတ္စရိုက္ႏွင္႔ ဆက္စပ္သည္႔ ကြင္းဆက္ျဖစ္သည္။
ရင္႔က်က္တဲ႔
အေျပာအဆိုဟာ လူသားတိုင္းအတြက္ မရိွမျဖစ္တဲ႔ အရည္အခ်င္းတစ္ခုပါ။
No comments:
Post a Comment