Sunday, April 27, 2014

စႏၵရားေတးသံခ်ဳိ



         မိသားစုႀကီးတစ္ခုမွာ ႀကီးျပင္းျခင္းအတြက္ ေကာင္းက်ဳိး၊ မေကာင္းက်ဳိးေတြ ဒြန္တြဲလွ်က္ပါ။ မိသားစုႀကီးတစ္ခုကို မိဘတစ္ဦးတည္း ရုန္းကန္ေကၽြးေမြးျခင္းနဲ႔ မိဘႏွစ္ဦးရုန္းကန္ေကၽြးေမြးျခင္းကလဲ ကြာျခားပါတယ္။ သိသိသာသာ မေကာင္းတဲ႔အခ်က္ကေတာ႔ မိသားစုဝင္တစ္ေယာက္ေကာလိပ္ ထြက္ခ်င္ၿပီဆို ဘယ္သူမွ အတင္းအက်ပ္ မတားၾကပါဘူး။ အသက္အာမခံတစ္ႏွစ္စာအတြက္ေတာင္ မိဘေတြအတြက္ ခက္ခဲပါတယ္။ 

          က်မအေမ က်မကို ေက်ာင္းဆက္ထားၿပီး၊ မေထာက္ပံ႔ႏိုင္ေတာ႔မွန္းသိပါတယ္။ အေမက ကုန္စုံဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ လုပ္ပါတယ္။ ဝင္ေငြရ အျခားကေလးေတြ ကို ေကၽြးေမြးဖို႔ ေျပစာေတြေဆာင္ဖို႔ ေလာက္ရုံပါ။ က်မ ေကာလိပ္တက္ခ်င္ရင္ေတာ႔ ဘယ္လိုတက္ႏိုင္မလဲဆိုတဲ႔နည္းလမ္းကို က်မ ကိုယ္တိုင္ရွာရပါလိမ္႔မယ္။ 

          က်မတို႔မိသားစုအရြယ္အစား၊ က်မအေမရဲ႕ဝင္ေငြ၊ က်မရဲ႕ SAT အမွတ္ေတြနဲ႔ ကိုက္ညီတဲ႔ ပညာသင္ဆုတခ်ဳိ႕ကို ရဖို႔ က်မ အရည္အခ်င္းမွီပါတယ္။ ပညာသင္ဆုေတြက ေက်ာင္းလခ၊ စာအုပ္ဖိုးအတြက္ လုံေလာက္မႈရိွပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အခန္းခနဲ႔ စာေမးပြဲေၾကးအတြက္ မလုံေလာက္ပါဘူး။ အလုပ္လုပ္-ေက်ာင္းတက္အစီအစဥ္ရဲ႕ တစိတ္တပိုင္းအျဖစ္ က်မ အလုပ္လုပ္ရပါတယ္။ ရင္ခုန္စရာေကာင္းတဲ႔အလုပ္ေတာ႔ မဟုတ္ဘူးေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ က်မ လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေက်ာင္းေကာ္ဖီဆိုင္မွာ က်မ ပန္းကန္ေဆးပါတယ္။

          က်မ ကိုယ္႔ဘာသာ စာၾကည္႔ပါတယ္။ ကဒ္ေလးေတြလုပ္တယ္။ သတၱဳပန္းကန္ေဆးစင္ႀကီးမွာ ကပ္ပါတယ္။ စင္ေတြတင္ခ်ိန္မွာ အဲဒီနားမွာ က်မ ခဏရပ္ၿပီး စာက်က္ပါတယ္။ က်မေဘးက ေရေတြ ေရေႏြးေငြ႔အျဖစ္ ေျပာင္းခ်ိန္မွာ ကဒ္ေလးေတြကို ၾကည္႔ၿပီးစာက်က္ပါတယ္။ စင္ေပၚကို ပန္းကန္းေတြတင္ခ်ိန္မွာ သခ်ာၤညီမွ်ျခင္းေတြ ေလ႔လာပါတယ္။ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြသုံးၿပီး ကဒ္ေတြကို လွန္တယ္။ က်မဦးေႏွာက္ ပင္ပန္းလာရင္ေတာ႔ ၾကမ္းျပင္ကို ဖန္ခြက္တစ္ခုံးေတာ႔ က်ကြဲေတာ႔တာပဲ။ က်မရဲ႕ ဂရိတ္ေတြလဲ တက္လိုက္၊ က်လိုက္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္က က်မလုပ္ကိုင္ဖူးသမွ်မွာ အပင္ပန္းဆုံးအလုပ္ပါ။ 

          ေနာက္ဆုံးအဆင္႔ေရာက္ရင္ ေက်ာင္းထြက္လိုက္ေတာ႔မယ္လို႔ က်မ စဥ္းစားပါတယ္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ကယ္တင္ရွင္တစ္ပါးေရာက္လာပါတယ္။ လူသားကယ္တင္ရွင္တစ္ဦးပါ။ အေတာင္ပံေတြေတာ႔ မပါဘူးေပါ႔။
          “မင္း အကူအညီလိုေနတယ္လို႔ ငါ ၾကားတယ္” လို႔ သူေျပာပါတယ္။           
          “ရွင္က ဘာကိုဆိုလိုတာလဲ” လို႔ က်မေမးလိုက္တယ္။ သူ ဆိုလိုတာ က်မဘဝရဲ႕ဘယ္အစိတ္အပိုင္းကိုလဲ။
          “ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႔အတြက္ ေငြေၾကးပိုင္းေပါ႔”
          “က်မ အဆင္ေျပပါတယ္။ အလုပ္ေတြလုပ္ေနရေတာ႔ စာက်က္ဖို႔ေတာ႔ ခက္တာေပါ႔ေလ။”
          “အင္း၊ ငါမွာ မင္းကို ကူညီဖို႔နည္းလမ္းရိွပါတယ္”

          စေန၊ တနဂၤေႏြေတြမွာ သူ႔အဖိုး၊ အဖြါးေတြအတြက္ အကူအညီလိုအပ္တယ္လို႔ သူရွင္းျပပါတယ္။ က်မ လုပ္ကိုင္ေပးရမွာကေတာ႔ ထမင္းခ်က္ရမယ္၊ မနက္ပိုင္း၊ ညေနပိုင္းေတြမွာ အိပ္ယာအဝင္၊ အထြက္ သူတို႔ကို ကူညီေပးရမယ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ တလကို ေဒၚလာေလးရာ ရပါမယ္။ အခု ပန္းကန္ေတြ ေဆးေနတာထက္ ႏွစ္ဆရမွာပါ။ က်မအတြက္ စာက်က္ဖို႔လဲ အခ်ိန္ရသြားမယ္။ က်မ သူ႔အဖိုး၊ အဖြါးေတြကို သြားၾကည္႔ၿပီး အလုပ္ကို လက္ခံလိုက္ပါတယ္။

          က်မပထမဆုံးေတြ႔ရတာက သူ႔အဖြါးရဲ႕ ဂီတအေပၚအရူးအမူး စြဲလမ္းမႈပါ။ အဖြါးက သူရဲ႕အသံေၾကာင္ေနတဲ႔ စႏၵရားအိုေလးကို နာရီေပါင္းမ်ားစြာၾကာေအာင္ တီးခတ္ပါတယ္။ တေန႔မွာ အဖြါးက က်မဘဝမွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာမရိွဘူးလို႔ေျပာၿပီး၊ က်မကို အႏုပညာ သင္ေပးမယ္လို႔ေျပာပါတယ္။ က်မေက်ာင္းမွာ ဂီတအဓိကဘာသာရပ္ယူတဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြ ေလ႔က်င္႔ဖို႔စႏၵရားေတြထားတဲ႔ အခန္းေတြ အမ်ားႀကီးရိွပါတယ္။ အဲဒီအခန္းေတြကို က်မ ပိုၿပီးေရာက္ျဖစ္ပါေတာ႔တယ္။
          အဖြါးက က်မရဲ႕အရည္အခ်င္းကို အထင္ႀကီးၿပီး၊ က်မကို ဆက္လက္ေလ႔လာဖို႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာေတာ႔ စာအုပ္ေတြဖတ္၊ ထမင္းေတြခ်က္တာထက္ပိုတဲ႔အလုပ္ေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ အိမ္ထဲမွာ အသံေၾကာင္ေနတဲ႔စႏၵရားသံရယ္၊ အရမ္းကို အသံေၾကာင္ေနတဲ႔အဆိုေတာ္ ႏွစ္ေယာက္ရယ္ ဆူညံေနတာပါပဲ။ 

          ခရစ္စမတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္ စပါၿပီ။ အဖြါး ရင္ဘတ္အေအးမိပါတယ္။ က်မ အဖြါးကို ထားခဲ႔ရမွာ လန္႔ေနပါတယ္။ အလုပ္သမားေန႔ပိတ္ရက္မွစလို႔ က်မ အိမ္မျပန္ျဖစ္တာၾကာပါၿပီ။ က်မရဲ႕မိသားစုက က်မကို ေတြ႔ခ်င္ေနၾကတယ္။ က်မ အိမ္ျပန္မယ္လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ္႔ အိမ္မွာ ေလးပါတ္အစား ႏွစ္ပါတ္ပဲ ေနမယ္။ ၿပီးရင္ အဖိုး၊ အဖြါးဆီကို ျပန္လာမယ္။ က်မ သူတို႔ကို ခဏဂရုစိုက္ဖို႔ စီစဥ္ေပးပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ႏုတ္ဆက္ၿပီး၊ အိမ္ကို ျပန္လာခဲ႔ပါတယ္။
          က်မ ေက်ာင္းကိုျပန္ဖို႔ ကားေပၚကို ပစၥည္းေတြ တင္ေနတုန္း ဖုန္းေခၚပါတယ္။
          “ဒန္နင္း၊ ခပ္ျမန္ျမန္ျပန္မလာပါနဲ႔” လို႔ သူ ေျပာပါတယ္။
          “ဘာလို႔လဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ” လို႔ က်မ စိုးရိမ္တႀကီး ေမးလိုက္ပါတယ္။
          “အဖြါး မေန႔က ဆုံးသြားၿပီ။ အဖိုးကိုေတာ႔ လူအိုရုံကို ပို႔မယ္လို႔ ငါတို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၾကတယ္။ ငါ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။”

          တယ္လီဖုန္းကို ခ်လိုက္တယ္။ က်မရဲ႕ဘဝၿပီးဆုံးသြားၿပီလို႔ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။ က်မမိတ္ေဆြတစ္ဦး ဆုံးရွံဴးခဲ႔ရၿပီ။ က်မ ပန္းကန္ေတြျပန္ေဆးရေတာ႔မယ္လို႔ သိၿပီး ခံစားရတာထက္ အဖြါးကိုဆုံးရွံဴးတဲ႔ခံစားခ်က္က အမ်ားႀကီး ပိုဆိုးပါတယ္။
          ေလးပါတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္အၿပီး၊ က်မ ေက်ာင္းျပန္တက္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္-ေက်ာင္းတက္ အစီအစဥ္ကို ျပန္စတင္ဖို႔ ေငြေၾကးအႀကံေပးနဲ႔သြားေတြ႔ၿပီး ေျပာပါတယ္။ က်မ စိတ္မွေကာင္းရဲ႕လားဆိုတဲ႔ ပုံစံနဲ႔ အႀကံေပး က်မကို ၾကည္႔ပါတယ္။ က်မရဲ႕အေျခအေနကို ရွင္းျပလိုက္ပါတယ္။ သူ ၿပံဳးၿပီး၊ စာအိတ္တစ္အိတ္ ကမ္းလိုက္ပါတယ္။ 

          “မင္းအတြက္ပါ” လို႔ သူ ေျပာပါတယ္။
          ထိုစာအိတ္ကို အဖြါးေပးခဲ႔တာပါ။ သူမရဲ႕ က်န္းမာေရးအေျခအေနကို သူမကိုယ္တိုင္သိပါတယ္။ စာအိတ္ထဲမွာ က်မ ေက်ာင္းတက္ႏွစ္အတြက္ လုံေလာက္တဲ႔ ပိုက္ဆံထည္႔ထားပါတယ္။ စႏၵရားသင္ခန္းစာေတြကို ဆက္လက္သင္ၾကားဖို႔ သူမ သတိတရေတာင္းဆိုခ်က္ကိုလည္း ေရးထားပါတယ္။
          က်မရဲ႕ ဒုတိယႏွစ္တန္းမွာ “အညိဳေရာင္ယုန္အိုႀကီး” သီခ်င္းထက္ပိုၿပီး၊ ခံစားခ်က္အျပည္႔နဲ႔ တီးခတ္မိတဲ႔သီခ်င္း မရိွေသးပါဘူး။ အခုေတာ႔လဲ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ႔ပါၿပီေလ။ စႏၵရားေဘးကေန လမ္းေလွ်ာက္မိခဲ႔ရင္ အဖြါးအေၾကာင္း စဥ္းစားၿပီး က်မ ၿပံဳးမိပါတယ္။ ေကာင္းကင္ဘုံက ဆင္စြယ္ဘုံနန္းထဲမွာ သူမလဲ မ်က္ရည္လည္ေနမယ္လို႔ က်မ အေသအခ်ာေျပာရဲပါေတာ႔တယ္။

( Piano Music by Daneen Kaufman Wedekind ကို ဘာသာျပန္ဆိုပါသည္။   )

No comments:

Post a Comment