Tuesday, April 15, 2014

ေရႊဥေဒါင္း- တသက္တာမွတ္တမ္းႏွင္႔ အေတြးအေခၚမ်ား ( စဥ္းစားနည္းမ်ား )- ( 1 )



“(ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ စဥ္းစားတတ္ျခင္း )
ဤအရည္အခ်င္းသည္ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ား၌လည္းေကာင္း၊ စာေရးဆရာမ်ား၌လည္းေကာင္း၊ သတင္းစာဆရာမ်ား၌လည္းေကာင္း အလြန္တရာအေရးႀကီးလွ၏။”
“ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ စဥ္းစားတတ္ေသာဝါသနာရိွ၍ ကၽြႏု္ပ္ေရးလိုေသာ အေၾကာင္းအရာကို ကိုယ္ဟာကိုယ္ ရွင္းရွင္းႀကီး နားလည္ေအာင္ ေလ႔လာၿပီးမွ ေရးေလ႔ရိွေၾကာင္႔ဟု ထင္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္စဥ္းစားတတ္ျခင္း ဟူသည္မွာ ခုထလုပ္၍ ခုျဖစ္သည္မဟုတ္၊ နဂိုပါရမီခံ (ဦးေႏွာက္) အျပင္ ဗဟုသုတ ေျမာက္ျမားစြာ ရွာေဖြစုေဆာင္းၿပီး ေလးေလးနက္နက္ ေမႊေႏွာက္ဆင္ျခင္တတ္သူတို႔၌သာ ရရိွစေကာင္းသည္ဟု ကၽြႏု္ပ္ဆိုခ်င္သည္။”
“ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္းကို ဘာမွ် မသိေသာ ကားလ္မာက္စ္က ‘ဘိန္း’ဟု ေျပာတိုင္း ဗုဒၶဘာသာ မိဘမ်ားက ေပါက္ဖြါးလာခဲ႔ၾကသည္႔ ျမန္မာ႔ကြန္ျမဴနစ္မ်ားက မစူးစမ္း မေလ႔လာဘဲ လက္ခံယုံၾကည္ၾကသည္ဆိုလွ်င္ ဤေခတ္ ျမန္မာ႔ကြန္ျမဴနစ္မ်ားသည္ စဥ္းစားဥာဏ္အလြန္ေခါင္းပါးသူမ်ား ျဖစ္၍ သူတို႔ လက္ထက္တြင္ သူတို႔အလုပ္ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဟု ကၽြႏု္ပ္ေဗဒင္ေဟာရဲသည္။”

“ေလာကအေၾကာင္းႏွင္႔ ဓမၼေၾကာင္းကို ရွင္းရွင္းျပတ္ျပတ္ မစဥ္းစားတတ္ၾကသည္႔အတြက္ေၾကာင္႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ျမန္မာျပည္၌ ျပႆနာမ်ား မေပၚတန္ဘဲလွ်က္ႏွင္႔ ေပၚေပါက္ေနရသည္ဟု ကၽြႏ္ုပ္ျမင္မိေပရာ ဤအေၾကာင္းကိုလည္း အနည္းငယ္တင္ျပလိုပါေသးသည္။”

          “(ေဝႆႏၱရာဇာတ္)
ခမည္းေတာ္၏ ပါရမီကို ကူညီျဖည္႔ေပးပါမည္ဟု သေဘာထားၾကသည္ဆိုျခင္းမွာ မ်ားလြန္းအားႀကီးလွသည္ ျဖစ္၍ က်မ္းျပဳသူမ်ား၏ စိတ္ကူးယဥ္မႈဟု ဆိုသင္႔သည္ ထင္ပါသည္။”

“အစိုးရ၏ ဝတၱရားသည္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔၏ စားဝတ္ေနေရးအဆင္႔အတန္းကို ျမွင္႔တင္ေပးရန္ျဖစ္၍ နတ္ျပည္သို႔ တင္ေပးရန္ တာဝန္မရိွေခ်။ အုပ္ခ်ဳပ္သူတစ္ေယာက္သည္ သူ ကုသိုလ္လိုခ်င္ပါက မိမိ၏ေခၽြးနဲစာျဖင္႔ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းရာ၏။ ျပည္သူျပည္သားတို႔၏ အခြန္ေတာ္ေငြကို တိုင္းသူျပည္သား၏ လက္ငွင္းပစၥကၡအက်ဳိးအတြက္မွ တစ္ပါး မည္သည္႔ ကုသိုလ္ေရးအတြက္မဆုိ သုံးထိုက္သည္ဟု အထင္ေရာက္လာလွ်င္ ထိုအစိုးရသည္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေသာ အစိုးရတစ္ခု ျဖစ္လာႏိုင္သည္။”

“လူတစ္ေယာက္သည္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ အေနျဖင္႔ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္႔ အလုပ္မ်ဳိးတို႔ကို အစိုးရအေနျဖင္႔ ေရွာင္၍ မရေၾကာင္း၊ ေရွာင္လွ်င္ ဝတၱရားပ်က္ကြက္ရာက်၍ သူ၏ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား က်ပ္တည္းဆင္းရဲႏိုင္ေၾကာင္းကို အစိုးရလုပ္ခ်င္သူမ်ား သိထိုက္လွေပသည္။”

“ဦးႏု၏အျဖစ္ကား ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲျခင္း၊ ညစ္ပတ္ယုတ္မာျခင္းမဟုတ္၊ ေလာကအေၾကာင္းႏွင္႔ ဓမၼအေၾကာင္းကို ပိုင္းပိုင္းျခားျခား နားမလည္ရွာျခင္းပင္ျဖစ္သည္။”

“ပုဂၢလ အေနျဖင္႔ က်င္႔စဥ္ တစ္မ်ဳိး၊ အုပ္စုအေနျဖင္႔ Society က်င္႔စဥ္တစ္မ်ဳိး”

“ပုဂၢလိက အေနျဖင္႔ လူတစ္ဖက္သားကို သနားၾကင္နာျခင္း ကူညီေစာင္မျခင္းသည္ ေကာင္း၏၊ ျမတ္၏၊ ခ်ီးမြမ္းထိုက္၏။ သို႔ရာတြင္ လူတစ္ေယာက္သည္ အက်ဥ္းသားတစ္ေယာက္ကို သနားသည္ဆို၍ ေထာင္ထဲမွ ထြက္ေျပးဖုိ႔ကူညီသည္ျဖစ္ေစ၊ မင္းတစ္ပါးသည္ အက်ဥ္းသမားကို သနားသည္ဆို၍ ခဏခဏ ေထာင္ဖြင္႔ၿပီး လႊတ္ေပးသည္ျဖစ္ေစ၊ အုပ္စုက်င္႔ဝတ္ကို ေဖါက္ဖ်က္ရာ ေရာက္ေပလိမ္႔မည္။”

“ပုဂၢလိက က်င္႔စဥ္ႏွင္႔ အုပ္စုက်င္႔စဥ္ကိုလည္း ပိုင္းျခား၍ နားမလည္၊ တန္ခိုးအာဏာကိုလည္း မက္လိုက္ေသး၊ သနားတတ္သည္ဆိုေသာ နာမည္ေကာင္းကေလးကိုလည္း ယူလိုက္ခ်င္ေသးဆိုပါလွ်င္ အၾကင္သူသည္ မင္းအျဖစ္ ( သို႔မဟုတ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္အျဖစ္) ႏွင္႔ မေလွ်ာ္ကန္ဟု ကၽြႏု္ပ္ နားလည္သည္။”

“ကၽြႏု္ပ္၏ အယူအဆမွာကား အာဏာသားသည္ ရာဇဝတ္ေကာင္မ်ားကို ပုဂၢလိက သေဘာအရသတ္ျခင္းမဟုတ္၊ အုပ္စုစည္းကမ္း အရသတ္ျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ အျပစ္မရိွဟု ဆိုခ်င္သည္။ ထို႔နည္းတူစြာ တရားခံကို ႀကိဳးေပးရေသာ တရားသူႀကီးမ်ားမွာလည္း အုပ္စုစည္းကမ္း အရ၊ ဝတၱရားကို ေဆာင္ရြက္ရျခင္းျဖစ္သည္႔အတြက္ေၾကာင္႔ အျပစ္မရိွဟု ယုံၾကည္သည္။”

1 comment: