Thursday, September 20, 2012

ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္ခဲ႔ေသာ စာအုပ္မ်ား(၃)-အဆက္(၁)



·ေအး။  ။....ၿမန္မာႏိုင္ငံမွာေရာ တၿခားႏိုင္ငံေတြမွာပါ လူ၀င္စားကေလးငယ္ေတြကို သိပံၸ နည္းက်ေလ့လာခဲ့တဲ့ ေဒါက္တာ စတီဗင္ဆင္ရဲ႕ သုေတသန စာအုပ္ထဲမွာ ကမၼ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေထာက္အထား တစ္စြန္းတစ္စကိုမွ မေတြ႕ရ ဘူး။....
   တစ္ဖက္စြန္းေရာက္ ကမၼ၀ါဒ ဟာ ထာ၀ရဘုရား၀ါဒနဲ႔ တူမေနဘူးလား။ ထာ၀ရ ဘုရားေနရာမွာ ကမၼနိယာမကို အစားထိုးလိုက္သလို ၿဖစ္မေနဘူးလား။ ထာ၀ရဘုရား ၀ါဒီေတြက ဘာမဆို ထာ၀ရဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုေတာ္အတိုင္း ၿဖစ္ရတယ္လို႔ ဆိုႀကသလို ကမၼ၀ါဒီေတြကလည္း သတၱတစ္ခုကံတစ္ခုလို႔ ဆိုႀကတာပဲ။ ဘုရားသခင္ရဲ႕ အလိုေတာ္ကို မသိႏိုင္ဘူးလို႔ဆိုႀကသလို ကံတရားရဲ႕ဆန္းႀကယ္ပံုကို မႀကံစည္အပ္ဘူးလို႔ ဆိုႀကတာပဲ မဟုတ္လား။အဲ ..မတူတာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ကမၼ၀ါဒရဲ႕ မေကာင္းမႈ အၿပစ္ေဘးေတြဟာ သိပ္ေႀကာက္စရာေကာင္းတယ္။ ေရွာင္လို႔ မလြတ္ႏုိင္ဘူး။ ထာ၀ရဘုရား၀ါဒီေတြလို ဆုေတာင္းအသနားခံဖို႔ ကယ္တင္ရွင္လည္းမရိွဘူး။.......
...စသည္႔ ရဲ၀ံ့ေသာ ေ၀ဖန္ ဆန္းစစ္ခ်က္မ်ားၿဖင့္ ေၿဖဆို ထားပါတယ္။...
 ဆရာႀကီးက အဆိုပါအေၿဖမ်ားကို ဆ႒သံဃာဂါယနာ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားမွ ယူထားေႀကာင္း ေၿခေၿခ ၿမစ္ၿမစ္ ေၿဖႀကားထားပါတယ္။
....ႏိုင္ငံတစ္ခု သို႔မဟုတ္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးရဲ႕ ဆင္ၿခင္ဥာဏ္နဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး ထက္ေတာင္ ပိုၿပီးအေရးႀကီး ပါေသးတယ္။ ဆိုလိုတာက လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးတိုးတက္ဖို႔ဆိုတာ က်န္းမာေရးဟာ အလြန္ကို အေရးႀကီးတယ္။ ဒါေပမယ္႔ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ဥာဏ္ ၿမင္႔မားမႈအတြက္ဆိုရင္ ပညာေရးက ပိုၿပီးအေရးႀကီးတာ အမွန္ပဲ။ သို႔ေပမယ့္ ပညာတတ္မႈနဲ႔ ဆင္ၿခင္ဥာဏ္ရိွမႈကိုလည္း ခြဲၿပီး သိဖို႔ေတာ႔ လိုေသးတယ္ထင္တယ္ ကိုေအာင္သင္းေရ႕။ ပညာတတ္ပါတယ္ ဆိုတဲ႔ လူတိုင္းဟာ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ ဥာဏ္ရိွပါတယ္လို႔ ေၿပာဖို႔ေတာ့ အေတာ့္ကို ခက္တယ္ေနာ္။...
   စဥ္းစားဆင္ၿခင္ဥာဏ္ ရင္႔က်က္မွ ပညာဥာဏ္ ဗဟုသုတ ရွာမွီးမႈေရာ တၿခားဘ၀ နယ္ပယ္မွာပါ အေကာင္းအဆိုး၊ အေႀကာင္းအက်ိဳး ေ၀ဖန္ႏိုင္မွာေပါ႔။ ဒါေပမယ္႔ အခုေခတ္ႀကီးမွာ ေတြ႕ေနရတာ ႀကီးတစ္ခုကိုေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ေလးစိတ္ပ်က္မိတယ္ ကိုေအာင္သင္းရယ္။

ေအး။  ။ ေက်ာင္းသားေတြ ေက်ာင္းသခၤန္းစာ အားလံုးကို အလြတ္က်က္ေနႀကတဲ႔ ကိစၥႀကီးေပါ႔ ကိုေအာင္သင္းရဲ႕။
ေအး။  ။ ဟုတ္တာေပါ႔ ကိုေအာင္သင္းရဲ႕။ အဲဒီလို အလြတ္ေလွ်ာက္ၿပီး က်က္မွတ္ေနတာဟာ စဥ္းစားဆင္ၿခင္ ဥာဏ္ ဖြံၿဖိဳးမႈနဲ႕ ၿပဒါးတစ္လမ္း သံတစ္လမ္း ဆိုတာလို ဖီလာဆန္႔က်င္ႀကီးကို ၿဖစ္ေနတာ မဟုတ္လား။ ပညာေရးပါရဂူတို႔ရဲ႕ အလိုအားၿဖင့္ ဆရာက ေက်ာင္းသားကို ေမးခြန္းေတြ ဆင့္ကာဆင့္ကာ ေမးရင္း ေက်ာင္းသားမွာ သူ႔ဟာသူ ဆင္ၿခင္စဥ္းစားဥာဏ္သံုးၿပီး သိသင့္သိထိုက္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို သိလာေအာင္ လုပ္ယူရမယ္လို႔ ဆိုတယ္။ ဒီနည္းဟာ ဗုဒၶဘုရားရွင္နဲ႔ ေရွးဂရိ ပညာေက်ာ္ ေဆာ႔ခေရးတီးရဲ႕ ပညာသင္ေပးနည္းေတြပဲ။ ဘုရားရဲ႕ေဒသနာေတြၿဖစ္တဲ့ နိကာယ္သုတၱန္ေတြမွာဆိုရင္ ဒီလိုနည္းမ်ိဳးေတြ သံုးထားတာ အမ်ားႀကီးကိုေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုေအာင္သင္းလည္း သတိထားမိမွာေပါ႔။...
   ..စသည္ၿဖင္႔ ေၿဖႀကားထားပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးအပိုင္းအၿဖစ္ ေမးၿမန္းမႈမွာ ဗုဒၶႏွင္႔ ဗုဒၶ၀ါဒ စာအုပ္ၿဖစ္သည္။ထိုစာအုပ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ အၿမင္အရ ဗုဒၶဘာသာအားၿခံဳငံုကာ သံုးသပ္သလို၊ ဗုဒၶေခတ္ေနာက္ခံ သမိုင္းေႀကာင္း။ ဗုဒၶဘာသာ၏ အႏွစ္သာရ အေႀကာင္းအရာမ်ားကို ရွာေဖြၿခင္း။ အဓိပၸါယ္ ဖြင္႔လွစ္ၿခင္း၊ အေနာက္တိုင္း ပါဠိစာေပပညာရွင္၊ ဗုဒၶစာေပပညာရွင္မ်ား၏ အဆိုအမိန္႔မ်ားကို ေဖၚၿပကာ၊ ႏိႈင္းယွဥ္ၿခင္းတို႕ ၿပဳလုပ္ထားပါတယ္။
  အေနာက္တိုင္း ပညာရွင္တို႔၏ အဓိကဟာကြက္ႀကီး တစ္ခုကိုလည္း ဆရာႀကီးက ေၿပာႀကားထားပါေသးတယ္။
ေအး။  ။ ....သူတို႔ ေလ့လာမႈမွာ ႀကီးမားတဲ့ တၿခားဟာကြက္ႀကီး တစ္ခုကေတာ့ ဗုဒၶလက္ထက္က ရဟန္းသံဃာအေႀကာင္းကို လ်စ္လ်ဴရႈထားၿခင္းပါပဲ။ ဗုဒၶအလိုေတာ္က် ရဟန္းသံဃာရဲ႕ အေၿခခံဖြဲ႕စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို မီးေမာင္းထိုးၿပထားတဲ့ ၀ိနည္းပိဋကတ္ဟာ သိပ္စိပ္၀င္စားဖို႔ေကာင္းတယ္ ကိုေအာင္သင္းရဲ႕။ ရဟန္းသံဃာေတာ္တို႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ က်င္႔သံုးမႈ၊ လြတ္လပ္ၿပီး တစ္ေသြးတစ္သံတစ္မိန္႔ ဆိုတာမ်ိဳးမရွိမႈ၊ ရဟန္းနဲ႔ လူတို႔ရဲ႕ တရားနဲ႔အညီ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံမႈ၊ ဗုဒၶရဲ႕ အံ့မခန္း စိတ္ဓာတ္ၿမင့္ၿမတ္မႈ စသည္အားၿဖင့္ မွတ္သားႀကည္ညိဳစရာေတြ တစ္ပံုႀကီးပါလာပါတယ္ ကိုေအာင္သင္းရဲ႕။....
  စသည္ၿဖင္႔ ေၿဖႀကားထားကာ ေနာက္ဆံုး ဆရာႀကီးက ေတြ႔ဆံုခန္းကို ဒီလို အဆံုးသတ္ခဲ့ပါတယ္။
  ကဲ ဆရာေရ… ကၽြန္ေတာ္လည္းဆက္ၿပီး ေမးခ်င္တာေတြကေတာ႔ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ မေမးခ်င္ေတာ့တဲ့ အေႀကာင္းေတြကလည္း အမ်ားႀကီးပဲ။
ေအး။  ။ ဟုတ္ပါ႔ ကိုေအာင္သင္းေရ။ ကိုေအာင္သင္း ေမးလာရင္ေတာင္မွ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း မေၿဖခ်င္တဲ႔ အေႀကာင္းေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။။။။။။
  ထိုသို႔ ေမးၿမန္းခန္းကို အဆံုးသတ္ထားခဲ့ပါသည္။
ဆရာဦးေအာင္သင္းေနာက္ထပ္ ေမးၿမန္းထားေသာ သူမွာ သရုပ္ေဆာင္ ေဆြဇင္ထိုက္ ၿဖစ္ၿပီး။ေ မးၿမန္းမႈကို အသိငတ္တဲ့ အႏုပညာသည္ ဟု ေခါင္းစဥ္ တပ္ထားခဲ့ပါသည္။

No comments:

Post a Comment