Sunday, July 28, 2013

မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈ



            အသက္အရြယ္ရလာသည္ႏွင္႔အမွ် အျမင္အာရုံေတြ ေဝဝါးလာပါမယ္။ အၾကားအာရုံေတြ ခ်ဳိ႕တဲ႔လာပါတယ္။ ဆံပင္ေတြ ကၽြတ္လာမယ္။ သြားေတြ ယိုင္နဲ႔လာမယ္။ ေျခလွမ္းေတြ ယိမ္းယိုင္လာသလို၊ လက္ေတြက တုန္ရီလာပါလိမ္႔မယ္။ သို႔ေသာ္လည္း အသက္အရြယ္ႀကီးလာသလို ပိုၿပီးအားေကာင္းလာတဲ႔ စနစ္တစ္ခုေတာ႔ ရိွပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ ပိုၿပီး စကားေတြ ေျပာလာတာပါ။ အဲဒီလို ပိုၿပီး အားေကာင္းလာလို႔ အရည္အခ်င္းျပည္႔မွီတဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံသားေတြက ဘဝရဲ႕ေနာက္ပိုင္းႏွစ္ေတြမွာ စကားအမ်ားႀကီးေျပာရတဲ႔ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။
  
            လြန္ခဲ႔တဲ႔ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတုန္းက ဘုရင္ႀကီးတစ္ပါးဟာ သူ႔ရဲ႕ဝန္ႀကီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒုကၡေတြ႔ေနရပါတယ္။ ဝန္ႀကီးေတြက ျငင္းခုံၾကရင္း အခ်ိန္ေတြကုန္ေနၿပီး၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုမွ မခ်ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ဝန္ႀကီးေတြက ေရွးေဟာင္းႏိုင္ငံေရးအစဥ္အလာအတိုင္း ငါပဲ မွန္တယ္၊ က်န္တဲ႔သူအကုန္မွားတယ္ ဆိုၿပီး ငါတစ္ေကာေကာေနၾကသူေတြပါ။ စည္းရုံးေရးေကာင္းတဲ႔ဘုရင္ႀကီးက လူထုအတြက္ ပြဲေတာ္တစ္ခု က်င္းပဖို႔ ဆုံးျဖတ္လိုက္တဲ႔အခါ၊ အားလုံးလိုက္နာၾကပါတယ္။
    ႀကီးမားတဲ႔ကြင္းျပင္ႀကီးမွာျပဳလုပ္တဲ႔ ပြဲေတာ္ႀကီးကို အထူးတလည္ ျပင္ဆင္ထားပါတယ္။ အဆို၊အက၊ ဂီတ၊ ဟာသ၊ ကၽြမ္းဘား..စတဲ႔ ေဖ်ာ္ေျဖေရးေတြလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ပြဲေတာ္ႀကီးရဲ႕ေရွ႕ဆုံး၊ အေကာင္းဆုံးေနရာမွာ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔က ေနရာယူထားပါတယ္။ အဲဒီေနာက္မွာေတာ႔လူထုပရိသတ္အားလုံး ရိွေနပါတယ္။ ကြင္းျပင္ႀကီးရဲ႕အလယ္ကို ဘုရင္ႀကီးက သူ႔ရဲ႕ေတာ္ဝင္ဆင္ႀကီးကို စီးၿပီးဝင္လာပါတယ္။ ဆင္ႀကီးရဲ႕ေနာက္မွာေတာ႔ မ်က္မျမင္ပုဏၰား ၇ ေယာက္လိုက္လာပါတယ္။      မ်က္မျမင္ပုဏၰားေတြကို ေမြးရာပါ မ်က္စိမျမင္သူေတြလို႔ လူထုက သိထားၾကပါတယ္။
          ဘုရင္ႀကီးက ပထမပုဏၰားရဲ႕လက္ကို ဆြဲၿပီး၊ ဆင္ႀကီးရဲ႕ ႏွာေမာင္းကို ကိုင္ေစပါတယ္။
   ၿပီးေတာ႔ “ ဒါက ဆင္။” လို႔ ေျပာပါတယ္။
   ဒုတိယပုဏၰားကိုလည္း ဆင္ႀကီးရဲ႕အစြယ္ကို ကိုင္ထားဖို႔ ေပးလိုက္ၿပီး၊ အဲဒါက ဆင္လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
    တတိယပုဏၰားကိုေတာ႔ နားရြက္ကို ကိုင္ခိုင္းထားလိုက္ပါတယ္။
    စတုတၳပုဏၰားကို ဦးေခါင္းကို ကိုင္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
    ပဥၥမပုဏၰားကို ကိုယ္လုံးကို ကိုင္ခိုင္းထားလိုက္ပါတယ္။
    ဆဌမပုဏၰားကို ေျခေထာက္ေတြကို ကိုင္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
    သတၱမပုဏၰားကိုေတာ႔ အၿမီးကို ကိုင္ခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
    ပုဏၰားခုႏွစ္ေယာက္ကို မင္းတို႔ကိုင္ထားတဲ႔အရာက ဆင္လို႔ ေျပာထားလိုက္ပါတယ္။
    ဘုရင္ႀကီးက ပထမဆုံးပုဏၰားဆီကို သြားၿပီး ဆင္ဆိုတာ ဘာႏွင္႔တူပါသလဲလို႔ အသံအက်ယ္ႀကီးနဲ႔ ေမးလိုက္ပါတယ္။
    “ငါရဲ႕ ခံစားသိျမင္မႈအရဆိုရင္ေတာ႔ ဆင္ဆိုတာ တကယ္ကိုႀကီးတဲ႔ ေျမြႀကီးပါ။ အဲဒါ လုံးဝကို ေသခ်ာပါတယ္။” လို႔ ႏွာေမာင္းကို ကိုင္တြယ္ပြတ္သပ္ရင္း ပထမပုဏၰားက ျပန္ေျဖပါတယ္။
     “ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေပါက္တတ္ကရေတြ ေျပာတာလဲကြ။ ဒီေလာက္မာေက်ာေနတဲ႔ ဆင္ဆိုတာ ေျမြျဖစ္ႏိုင္ပါ႔မလား။ ျဖစ္ႏိုင္တာကေတာ႔ လယ္သမားရဲ႕ထယ္ပဲ ျဖစ္ရမယ္။ ငါ လုံးဝကို မမွားဘူး။” လို႔ အစြယ္ကို ကိုင္တြယ္ပြတ္သပ္ရင္း ဒုတိယပုဏၰားက ေျပာလိုက္ပါတယ္။
    “ဟာသေတြ သိပ္မေျပာနဲ႔ေဟ႔။ ဆင္ဆိုတာ ထန္းရြက္နဲ႔လုပ္ထားတဲ႔ယပ္ေတာင္လိုပဲကြ။” လို႔ နားရြက္ကို စမ္းေနတဲ႔ တတိယပုဏၰားက ျပန္ပက္ပါတယ္။
    “မင္းတို႔ အားလုံးက အရည္အခ်င္းမရိွတဲ႔ အရႈးေတြပဲကြ၊ ဆင္ဆိုတာ ႀကီးမားတဲ႔ ေရတေကာင္းႀကီးကြ။” လို႔ ဦးေခါင္းကို စမ္းရင္း စတုတၳပုဏၰားက ေျပာလိုက္တယ္။
   “မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ လုံးဝကို မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။” လို႔ ကိုယ္လုံးပိုင္းကို စမ္းေနတဲ႔ ပဥၥမပုဏၰားက ျပန္ေအာ္ပါတယ္။
   “ဆင္ဆိုတာ ေက်ာက္တုံးအႀကီးႀကီးကြ။”
   ဆဌမပုဏၰားကေတာ႔ ေျခေထာက္ကို စမ္းသပ္ရင္း ေအာ္လိုက္ပါတယ္။
   “လုံးဝကို အဓိပၸါယ္မရိွတာေတြကြာ။ ဆင္ဆိုတာ သစ္ပင္ရဲ႕ပင္စည္ေပါ႔ကြ။”
    သတၱမပုဏၰားကေတာ႔ “အားလုံးငတုံးေတြႀကီးပဲကြ။ ဆင္ဆိုတာ ဘာနဲ႔တူလဲဆိုတာ ငါေျပာျပမယ္။ ငါသိတာေပါ႔ကြ။ ဆင္ဆိုတာ ယင္ေမာင္းတဲ႔ႏွင္တံနဲ႔ တူတယ္ေလကြာ။”
    “အသုံးမက်တဲ႔ေကာင္ေတြ ေျမြနဲ႔တူတယ္ကြ။”
    “မျဖစ္ႏိုင္တာကြာ၊ ေရကရားနဲ႔ တူတာကြ။”
    “ဆင္က….”
     ပုဏၰားေတြက ဆင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ရိွလက္ရိွကို ၿငင္းခုံေနၾကေတာ႔တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ၿငင္းခုံသံေတြက လူထုႀကီးရဲ႕ေအာ္ဟစ္ရယ္ေမာသံေတြၾကားမွာ ေပ်ာက္ကြယ္သြားပါတယ္။ ပုဏၰားေတြက တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး ေစာ္ကားရန္စေျပာဆိုၾကပါေတာ႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔ လက္သီးေတြနဲ႔ ထိုးၾကပါေလေရာ။
    မ်က္မျမင္ေတြျဖစ္တာေၾကာင္႔ ဘယ္သူက ဘယ္သူ႔ကို ထိုးမိသလဲဆိုတာကို မသိႏိုင္ပါဘူး။ ဘယ္သူ႔ကို ထိသလဲဆိုတာကလဲ ေဒါသနဲ႔ရုတ္ရုတ္သဲသဲျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ အေရးမႀကီးေတာ႔ပါဘူး။
    အားလုံးက အမွန္တရားအတြက္၊ ဂုဏ္သိကၡာအတြက္၊ မိမိရဲ႕ရပ္တည္မႈအတြက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာပါ။ သူတို႔ လက္ခံထားတဲ႔ အမွန္တရားအတြက္ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာပါ။
  ဒဏ္ရာေတြနဲ႔ ပြန္းပဲ႔ေနတဲ႔ မ်က္မျမင္ပုဏၰားေတြကို ဘုရင္ႀကီးရဲ႕စစ္သားေတြက ခြဲထုတ္ထားလိုက္ရပါတယ္။
    အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကစားကြင္းႀကီးထဲက ပရိသတ္ႀကီးက ႏႈတ္ဆိတ္ေနတဲ႔ ဝန္ႀကီးအဖြဲ႔ကို ဝိုင္းၿပီး ေျပာင္ေလွင္ေနၾကပါတယ္။
   ဝန္ႀကီးေတြအားလုံးက ရွက္ေနတဲ႔မ်က္ႏွာေတြနဲ႔ပါ။
   လူေတြအားလုံးက ဘုရင္ႀကီးေပးခ်င္တဲ႔သင္ခန္းစာကို သေဘာေပါက္သြားပါၿပီ။
  
         ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ဦးစီက အမွန္တရားရဲ႕အစိတ္အပိုင္းတစ္ခုစီကိုသာ သိထားၾကတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သိထားေသာကန္႔သတ္မႈရိွတဲ႔ အသိပညာကိုသာ ဆြဲကိုင္ထားမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေတြဟာ မ်က္မျမင္ပုဏၰားေတြလိုျဖစ္မွာပါပဲ။ ကိုယ္ကိုင္တြယ္မိတဲ႔အစိတ္အပိုင္းအရ တဝက္တပ်က္အေတြ႔အႀကံဳနဲ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်မိတဲ႔ မ်က္မျမင္ပုဏၰားေတြလို ျဖစ္မွာပါ။ ပုဏၰားအားလုံးရဲ႕ ေကာက္ခ်က္ခ်မႈဟာ မွားယြင္းပါတယ္။
         မ်က္ကန္းယုံၾကည္ျခင္းကို ကိုင္စြဲမည္႔အစား၊ ေဆြးေႏြးအေျဖရွာျခင္းကို လုပ္သင္႔ပါတယ္။ တစ္ဦးႏွင္႔တစ္ဦး ဆန္႔က်င္ေျပာဆိုေနမည္႔အစား၊ ဝိုင္းဝန္းအေျဖရွာလိုက္လွ်င္ ရလာႏိုင္မည္႔ ေကာက္ခ်က္ကို စဥ္းစားၾကည္႔လိုက္ရေအာင္။
          "ဆင္ဆိုတာ ခိုင္ခံတဲ႔ပင္စည္ေဒါက္တိုင္ေလးခုအေပၚမွာ တည္ရိွတဲ႔ႀကီးမားေသာ ေက်ာက္တုံးႀကီး။ ေက်ာက္တုံးႀကီးရဲ႕အေနာက္ဖက္မွာ ယင္ေမာင္းတဲ႔အတံေလးတပ္ထားတယ္။ အေရွ႕ဖက္မွာ ေရတေကာင္းႀကီးကြ။” 
       “ေရတေကာင္းႀကီးရဲ႕ေဘးဖက္မွာ ထန္းရြက္လို ယပ္ေတာင္ႏွစ္ခု၊ ေအာက္ဖက္ပိုင္းမွာ ထယ္ႏွစ္ေခ်ာင္း၊ အလယ္ပိုင္းမွာေတာ႔ ေျမြအရွည္ႀကီးေပါ႔ကြ။”
   အဲဒီလိုေကာက္ခ်က္ခ်လိုက္ခဲ႔ရင္ေတာ႔ တစ္ခါမွ ဆင္ကို မျမင္ဘူးတဲ႔လူေတြကို ရွင္းျပရာမွာ သိပ္မဆိုးလွေတာ႔ပါဘူး။
(ဆရာေတာ္ “Ajahn Brahm” ရဲ႕ “blind faith” ကို ျပန္ဆိုေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment