Friday, April 12, 2013

အၿပံဳးတစ္ခု ဖန္တီးျခင္း

         ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုျခင္းေၾကာင္႔ ေငြေၾကးအပိုမကုန္ပါ။ သို႔ေသာ္ ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုျခင္းေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဆက္ဆံေရးကို ပိုမိုခိုင္ၿမဲေစၿပီး၊ ေပ်ာ္ရႊင္ေစပါသည္။ ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ပိုမိုပ်ံ႕ႏွံ႔ေစရန္ လိုအပ္ပါသည္။
         ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုဖို႔အခက္ခဲဆုံးလူသားကေတာ႔ မိမိကိုယ္တိုင္ပါပဲ။ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ ခ်ီးမႊမ္းေျပာဆိုေနၿပီဆိုရင္ ဒီလူကေတာ႔ ဘဝင္ျမင္႔ေနၿပီလို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထင္ၾကပါတယ္။ တကယ္ေတာ႔ အဲဒီလို မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ ခ်ီးမႊမ္းသူေတြဟာ အၾကင္နာတရားရိွသူေတြပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ေကာင္းမြန္တဲ႔အရည္အေသြးေတြကို ခ်ီးမႊမ္းျခင္းသည္ အျပဳသေဘာနဲ႔ အရည္အေသြးေကာင္းေတြကို အားေပးခ်ီးေျမွာက္လိုက္ျခင္းပါ။
ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းသားဘဝတုန္းက ပထမဆုံးတရားျပဆရာက လက္ေတြ႔က်တဲ႔သင္ခန္းစာတစ္ခုကို သင္ေပးပါတယ္။ မနက္ပိုင္းအိပ္ယာထၿပီး၊ ပထမဆုံး ဘာလုပ္သလဲဆိုတဲ႔ ေမးခြန္းကို ဆရာက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေမးပါတယ္။
     “ကၽြန္ေတာ္ ေရခ်ဳိးခန္းကို သြားပါတယ္” လို႔ ျပန္ေျဖလိုက္ပါတယ္။
    “မင္းရဲ႕ ေရခ်ဳိးခန္းမွာ မွန္မရိွဘူးလား။” လို႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို ထပ္ေမးပါတယ္။
    “ဟုတ္ကဲ႔၊ ရိွပါတယ္။”
   “ေကာင္းတယ္။” လို႔ ဆရာက ေျပာပါတယ္။
   “အခုအခ်ိန္ကစၿပီး မနက္တိုင္း၊ အိပ္ယာထၿပီး သြားမတိုက္မွီ၊ မွန္ကို ၾကည္႔ပါ။ ၿပီးေတာ႔ မွန္ထဲမွာ မင္းကို မင္း ၿပံဳးျပလိုက္ပါ။”
  “ဆရာရယ္!” လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ျပန္ၿပီးေျပာဆိုပါတယ္။ “ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းသားပါ။ တခါတေလ ညအိပ္ယာဝင္တာ ေနာက္က်ပါတယ္။ အဲဒီအခါ မနက္အိပ္ယာထခ်ိန္မွာ သုန္သုန္မုန္မုန္ျဖစ္ေနတတ္တယ္။ တခါတေလ ၿပံဳးဖို႔ေနေနသာသာ၊ ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာကို မွန္ထဲမွာ မၾကည္႔ရဲေလာက္ေအာင္ပါပဲ၊ ဆရာ။ ”
ဆရာက ရယ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ မ်က္လုံးကို စူးစိုက္ၾကည္႔ၿပီး ဒီလိုဆက္ေျပာပါတယ္။
      “မင္းက သဘာဝအၿပဳံးတစ္ခုကို မလုပ္ႏို္င္ဘူးဆိုရင္ေတာ႔ လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းကို ပါးစပ္ထဲထည္႔လိုက္ပါ။ ၿပီးေတာ႔ ေဟာဒီလို လက္ညိဳးနဲ႔ ပါးစပ္အစြန္းႏွစ္ဘက္ကို ဆြဲၿဖဲလိုက္စမ္းပါ။ ေဟာဒီလိုေပါ႔ကြာ။”
ဆရာကိုယ္တိုင္ အဲဒီလိုလုပ္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္႔ကို ျပပါတယ္။ ဆရာ႔ပုံစံက ရယ္စရာေကာင္းေနေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ ရယ္လိုက္မိပါတယ္။ ဆရာက မနက္တိုင္း ကၽြန္ေတာ္႔ကို အဲဒီလို ပါးစပ္ကို လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဆြဲၿဖဲၾကည္႔ဖို႔ခိုင္းပါတယ္။
      ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္မွ အိပ္ယာထဲက ကၽြန္ေတာ္ အားတင္းၿပီး ထပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ ဒယီးဒယိုင္နဲ႔ ေရခ်ိဳးခန္းဆီကို သြားပါတယ္။ ၿပီးေတာ႔ မွန္ထဲမွာ ကိုယ္႔ကိုကိုယ္ၾကည္႔လိုက္တယ္။
“အား !!”
   မ်က္ႏွာက လုံးဝ မလွမပပါ။ သဘာဝအၿပံဳးကို ဘယ္လိုမွ လုပ္လို႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင္႔ လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းကို ပါးစပ္ထဲ ထည္႔ၿပီး ေဘးကိုဆြဲၿဖဲလိုက္တယ္။ မွန္ထဲမွာ ေပၚေနတဲ႔လူငယ္ရဲ႕ပုံစံက ကၽြန္ေတာ္ မရယ္ဘဲမေနႏိုင္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မွန္ထဲမွာ သဘာဝအၿပံဳးတစ္ခုကို ဖန္တီးႏိုင္တဲ႔အခါမွာေတာ႔ မွန္ထဲက ၿပံဳးေနတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကို ေတြ႔ရပါေတာ႔တယ္။ အဲဒီအခါ ကၽြန္ေတာ္ ပိုၿပီး ၿပံဳးမိပါတယ္။ မွန္ထဲကလူက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ပိုၿပီးေတာ႔ ျပန္ၿပံဳးျပပါတယ္။ အဲဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ၿပံဳးျပေနေတာ႔တာပါပဲ။
     အဲဒီလို အေလ႔အက်င္႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ မနက္တိုင္း လုပ္မိပါတယ္။ အိပ္ယာကထခ်ိန္မွာ ဘယ္ေလာက္ပင္ သုန္သုန္မုန္မုန္ျဖစ္ျဖစ္ မွန္ထဲမွာ ၿပံဳးၿပံဳးရႊင္ရႊင္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ တခါတေလမွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းရဲ႕အကူအညီကို ယူၿပီး ၿပံဳးရယ္ပါတယ္။ လူေတြက ကၽြန္ေတာ္႔ကို အၿမဲတမ္းၿပံဳးေနတယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔မ်က္ႏွာက ၾကြက္သားေတြက ၿပံဳးရယ္ေနတဲ႔အေနအထားမွာ အၿမဲတမ္းကပ္ၿပီး မေရြ႕ေတာ႔ဘူးလား၊ မသိပါဘူး။
လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ၿပံဳးရယ္တတ္ေအာင္ လူတိုင္းေလ႔က်င္႔လို႔ ရႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေနထိုင္မေကာင္းတဲ႔အခါ၊ ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္တဲ႔အခါ၊ စိတ္ဓါတ္က်ဆင္းေနတဲ႔အခါမွာ ၿပံဳးရယ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ေတာ႔ လက္ညိဳးႏွစ္ေခ်ာင္းနည္းလမ္းကို လိုအပ္ပါတယ္။ ရယ္ေမာလိုက္တဲ႔အခါ ကိုယ္ခႏၶာက အင္ဒရိုဖင္းဓါတ္ပစၥည္းေတြကို ေသြးထဲကို ထုတ္လႊတ္ေပးပါတယ္။ အဲဒီဓါတ္ပစၥည္းေတြက ခုခံအားစနစ္ကို ပို၍အားေကာင္းေစၿပီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို ခံစားေစပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နံရံႀကီးမွာ ရႊဲေစာင္းေနတဲ႔အုတ္ခဲႏွစ္လုံး သာမက အျခားေသာ ေကာင္းမြန္တဲ႔အုတ္ခဲေတြကို ျမင္ေတြ႔ေစပါတယ္။ ရယ္ေမာျခင္းေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုၿပီးၾကည္႔ေပ်ာ္ရႈေပ်ာ္ျဖစ္လာပါတယ္။
    ဒါေၾကာင္႔ ပတ္(တ္)ၿမိဳ႕ဗုဒၶဘာသာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းဆိုတဲ႔ နာမည္အစား၊ တခါတရံ ကၽြန္ေတာ္က        “ဘရမ္းရဲ႕အလွျပင္ဆိုင္” လို႔ ေခၚမိပါေတာ႔တယ္။
( ဆရာေတာ္ “Ajahn Brahm ” ၏ “ the two-finger smile ” ကို ျပန္ဆိုေရးသားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment