Sunday, March 23, 2014

သုံးရက္သာျမင္ခြင္႔ရခဲ႔လွ်င္ ( ၁ )




          လူငယ္တိုင္း ရက္အနည္းငယ္ မ်က္စိမျမင္၊ နားမၾကားျဖစ္ခဲ႔လွ်င္ ေကာင္းမယ္ဟု တခါတရံ ကၽြန္မေတြးမိပါသည္။ အေမွာင္ထုႀကီးေၾကာင္႔ မ်က္စိအျမင္အာရုံကို ပိုမိုေက်းဇူးတင္မိပါလိမ္႔မည္။ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ျခင္းမွ အသံမ်ား၏ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာကို သင္ၾကားေပးပါလိမ္႔မည္။ 

          မၾကာခဏဆိုသလို ကၽြန္မ၏ မ်က္စိအျမင္အာရုံရမိတ္ေဆြမ်ားကို မည္သည္႔အရာမ်ားျမင္သနည္းဟု စမ္းသပ္ၾကည္႔မိပါသည္။ သိပ္မၾကာေသးမွီက သစ္ေတာအတြင္း အခ်ိန္ၾကာျမင္႔စြာလမ္းေလွ်ာက္ခဲ႔ေသာ မိတ္ေဆြကို ဘာေတြ ေတြ႔ျမင္ခဲ႔ရလဲဟု ေမးမိပါသည္။ 

          “ဘာမွ ေထြေထြထူးထူး မဟုတ္ပါဘူး” ဟု သူမ ျပန္ေျပာပါတယ္။
          သစ္ေတာထဲမွာ တစ္နာရီလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး၊ ဘာမွမေတြ႔ဘူးဆိုတာ ဘယ္လိုျဖစ္ႏိုင္မွာလဲလို႔ တစ္ေယာက္ထဲ ကၽြန္မေတြးလိုက္မိပါသည္။ မ်က္စိ မျမင္တဲ႔ကၽြန္မဆိုရင္ေတာင္ သစ္ေတာထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ခဲ႔ရင္ အေတြ႔အထိအာရုံႏွင္႔ စိတ္ဝင္စားစရာေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႔ႏိုင္ပါေသးတယ္။ သစ္ရြက္တစ္ရြက္ရဲ႕ႏူးညံ႔တဲ႔ပုံသ႑န္ကို ကၽြန္မ ခံစားႏိုင္ပါတယ္။ ေငြေရာင္သစ္ပင္ရဲ႕ႏူးညံ႔တဲ႔ သစ္ေခါက္အေပၚ ကၽြန္မလက္နဲ႔ ေျဖးညွင္းစြာစမ္းမိလိမ္႔မယ္။ ထင္းရွဴးပင္ရဲ႕ၾကမ္းတမ္းၿပီး၊ အထြတ္ေတြ ျဖစ္ေနတဲ႔သစ္ေခါက္ကို လက္ေတြနဲ႔စမ္းၾကည္႔မိမယ္။ ေႏြဦးေပါက္မွာ သဘာဝရဲ႕ပထမဆုံး ျပန္လည္ႏိုးထမႈ သေကၤတျဖစ္တဲ႔ သစ္ကိုင္းၾကားမွ အဖူးေလးေတြ ထြက္လာၿပီလားဆိုတာ စမ္းမိလိမ္႔မယ္။ တခါတရံ သစ္ပင္ငယ္ေလးကို ကိုင္ထားၿပီး၊ သစ္ပင္ေပၚမွ ငွက္ကေလးေပ်ာ္ရႊင္စြာေတးဆိုၿပီး၊ လႈပ္ရမ္းေနတာေလးကို ခံစားၾကည္႔မိမယ္။ 

          ဒီလိုအရာေလးေတြကိုျမင္ခ်င္လြန္းလို႔ ကၽြန္မ ႏွလုံးသားအႀကိမ္ႀကိမ္ငိုညဥ္းမိပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ အထိအေတြ႔အာရုံေလးနဲ႔ ဒီေလာက္ေပ်ာ္ရႊင္ရင္၊ မ်က္စိအျမင္အာရုံနဲ႔ အလွတရားေတြကို ျမင္ေတြ႔ရခဲ႔ရင္ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ ေပ်ာ္ရႊင္ရမလဲဆိုတာကို မေတြးတတ္ေတာ႔ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ကၽြန္မရဲ႕ မ်က္စိေတြကို သုံးရက္တာျမင္ေတြ႔ခြင္႔ေပးခဲ႔မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္မ ဘယ္အရာေတြကို ၾကည္႔ခ်င္မိမွလဲလို႔ ေတြးေနမိပါတယ္။

          သုံးရက္ၾကာအခ်ိန္ေလးကို ကၽြန္မ သုံးပိုင္းပိုင္းပါမယ္။ ပထမဆုံးေန႔မွာေတာ႔ ကၽြန္မရဲ႕ဘဝကို ေနေပ်ာ္ေအာင္ အၾကင္နာေမတၱာေပးၿပီး၊ အေဖၚအျဖစ္ေနထိုင္ေပးခဲ႔သူ မိတ္ေဆြေတြကို ေတြ႔ခ်င္မိပါတယ္။ စိတ္ဝိဥာဥ္ရဲ႕ျပတင္းေပါက္ျဖစ္တဲ႔မ်က္လုံးမွတဆင္႔ မိတ္ေဆြရဲ႕ႏွလုံးသားထဲကို ဘယ္လိုၾကည္႔ရမယ္ဆိုတာ ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ႏွလုံးသားကိုေတြ႔ျမင္ဖို႔အတြက္ မ်က္ႏွာပုံစံေလးကို လက္ထိပ္ေလးနဲ႔စမ္းၿပီး ကၽြန္မ သိျမင္ရတာပါ။ လက္ထိပ္ေလးမွ မိတ္ေဆြရဲ႕ ရယ္ေမာျခင္း၊ ဝမ္းနည္းျခင္း ႏွင္႔ အျခားစိတ္ခံစားမႈေတြကို သိရတာပါ။ မ်က္ႏွာကို လက္ထိပ္ေလးနဲ႔စမ္းၿပီး၊ သူတို႔ကို ကၽြန္မ မိတ္ေဆြျဖစ္ခဲ႔ရတာပါ။

          မ်က္စိျမင္သူေတြအတြက္ မိတ္ေဆြျဖစ္ဖို႔၊ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ခံစားမႈေတြ သိျမင္ဖို႔ အရမ္းကို လြယ္ကူပါတယ္။ အရမ္းကိုေက်နပ္စရာေကာင္းပါတယ္။ လူတစ္ဦးရဲ႕ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး၊ စိတ္ေနစိတ္ထားကို အရမ္းညင္သာတဲ႔ ေျခဟန္လက္ဟန္လႈပ္ရွားပုံေလးကို ၾကည္႔ၿပီးသိႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ မိတ္ေဆြေတြရဲ႕ပုံပန္းသ႑န္ကို ျမင္ေတြ႔ရုံမဟုတ္ပဲ မွတ္မွတ္သားသားရိွပါရဲ႕လား။ ေတြ႔ၿပီးေနာက္ ေမ႔ေမ႔ေပ်ာက္ေပ်ာက္ျဖစ္သြားၿပီလား။ 

          ဥပမာအားျဖင္႔ မင္းရဲ႕အေကာင္းဆုံးမိတ္ေဆြငါးဦးရဲ႕ပုံပန္းကို ေသေသခ်ာခ်ာေျပာျပႏိုင္ပါလား။ ကၽြန္မ ေမးခြန္းေတြေမးမိပါတယ္။ ေယာက်္ားေတြကို သူတို႔မိန္းမေတြရဲ႕မ်က္လုံးအေရာင္ကို ေျပာႏိုင္ပါသလားလို႔ ေမးမိပါတယ္။ ေယာက်္ားအမ်ားစုက စိတ္ရွဴပ္ေထြးၿပီး၊ ေနာက္ဆုံးမွာ မသိပါဘူးလို႔ ေျဖၾကပါတယ္။

          တကယ္လို႔ ကၽြန္မသုံးရက္သာျမင္ဖို႔ စြမ္းရည္ရိွခဲ႔ရင္ ထိုအရာေတြကို ၾကည္႔ရွဴမွတ္သားပါမယ္။
          ပထမဆုံးေန႔မွာ ကၽြန္မ အလုပ္အရွဴပ္ဆုံးျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ ကၽြန္မရဲ႕အခင္မင္ဆုံးသူငယ္ခ်င္းေတြကို အနားကိုလာဖို႔ ေခၚထားၿပီး၊ သူတို႔မ်က္ႏွာေတြကို အၾကာႀကီးၾကည္႔မိပါလိမ္႔မယ္။ သူတို႔ရဲ႕အျပင္ပိုင္းဆိုင္ရာ အလွတရားကို စိတ္ထဲမွာစြဲမွတ္ေနေအာင္ၾကည္႔ရွဴထားပါမယ္။ ကေလးငယ္တစ္ဦးရဲ႕မ်က္ႏွာကို ကၽြန္မ အၾကာႀကီးၾကည္႔ေနခ်င္ပါတယ္။ ဘဝရဲ႕ရွဴပ္ေထြးမႈျပႆနာေတြေၾကာင္႔ မပ်က္စီးမီွ၊ ႏူးညံ႔အျပစ္ကင္းစင္တဲ႔မ်က္ႏွာေလးကို ျမင္ခ်င္မိပါတယ္။ ကၽြန္မ ဖတ္ၿပီးသား ႀကီးက်ယ္ထင္ရွားသည္႔ စာအုပ္ႀကီးမ်ားကိုလည္း မ်က္စိျဖင္႔ေတြ႔လိုပါတယ္။ သစၥာရိွၿပီးယုံၾကည္စိတ္ခ်ရတဲ႔ ကၽြန္မ ေခြးႏွစ္ေကာင္ရဲ႕ မ်က္လုံးမ်ားကိုလည္း ၾကည္႔ခ်င္မိပါတယ္။ ေသးငယ္တဲ႔စေကာ႔ေခြးေလးႏွင္႔ သန္မာတဲ႔ဂရိတ္ဒိန္းေခြးၾကီးရဲ႕ မ်က္လုံးေတြပါ။ 

          ေန႔လည္ပိုင္းမွာေတာ႔ သစ္ေတာထဲမွာ အၾကာႀကီးလမ္းေလွ်ာက္ၿပီး၊ သဘာဝရဲ႕အလွအပေတြကို မ်က္လုံးနဲ႔ ေတြ႔ျမင္ခံစားလိုပါတယ္။ အေရာင္အေသြးစုံလင္လွတဲ႔ေနဝင္ခ်ိန္ရဲ႕ ခန္႔ညားလွပပုံကို ေတြ႔ျမင္ခ်င္လို႔ ဆုေတာင္းမိပါေတာ႔တယ္။ ဒီတစ္ညမွာေတာ႔ ကၽြန္မ အိပ္ႏုိင္မယ္ မဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။

          ေနာက္တစ္ေန႔ အာရုံဦးအခ်ိန္ေလးမွာ ကၽြန္မ အိပ္ယာထၿပီး၊ အလင္းေရာင္မထြက္ေသးခ်ိန္မွာ  ညတာမွေန႔တာသို႔ ကူးေျပာင္းသြားတဲ႔ စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္အံ႔ဖြယ္ဘနန္းျဖစ္ရပ္ေလးကို ၾကည္႔ျမင္ခ်င္ပါတယ္။ အလင္းေရာင္ ေရာင္ျခည္ေလးေတြ တျဖည္းျဖည္းသန္းလာၿပီး၊ ေနမင္းႀကီးမွ သတၱေလာကႀကီးကို လႈပ္ႏိုးလိုက္သည္႔ အလင္းေရာင္ေလးကို ကၽြန္မ အံ႔ၾသရင္ခုန္စြာ ေစာင္႔ၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။ 

          ထိုေန႔မွာ ကမာၻေလာကႀကီးရဲ႕ အတိတ္မွ ပစၥဳပၸန္ကို ၿပိဳးၿပိဳးျပက္ျပက္ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေျပာင္းလဲပုံကို ၾကည္႔ခ်င္ပါေသးတယ္။ ထို႔ျပင္ ျပတိုက္ကိုသြားၿပီး လူသားတို႔၏ တိုးတက္လာမႈျဖစ္စဥ္ကိုၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕မ်က္လုံးေတြမွတဆင္႔ ကမာၻေျမႀကီးရဲ႕ သမိုင္းမွတ္တမ္းအက်ဥ္းခ်ဳပ္ကို ၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။  

          သတၱဝါေတြ၊ လူသားမ်ဳိးႏြယ္ေတြကို သူတို႔ရဲ႕ သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္မွာ မွတ္တမ္းျပဳလုပ္ထားပါတယ္။ လူသားတို႔ မေပၚထြန္းမွီ ကမာၻႀကီးကို စိုးမိုးခဲ႔ေသာ ႀကီးမားလွသည္႔ ဒိုင္ႏို႔ေဆာႀကီးမ်ားအေၾကာင္းကို သိခ်င္မိသလို၊ ေသးငယ္ေသာကုိယ္ခႏၶာႏွင္႔ အစြမ္းထက္သည္႔ ဦးေႏွာက္ကို သုံး၍ သတၱဝါေလာကကို စိုးမိုးထားသည္႔ လူသားတို႔အေၾကာင္းကိုလည္း ပိုမိုသိခ်င္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment