Sunday, March 23, 2014

သုံးရက္သာျမင္ခြင္႔ရခဲ႔လွ်င္ ( ၂ )



        သြားခ်င္သည္႔ ေနာက္ထပ္တစ္ေနရာကေတာ႔ အႏုပညာျပတိုက္ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးေခတ္ႏိုင္းျမစ္ဝွမ္းမွ နတ္ဘုရား၊ နတ္ဘုရားမတို႔ကို ကၽြန္မရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြမွတဆင္႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးထိေတြ႔ဖူးခဲ႔ပါၿပီ။ ပါသီႏြန္နတ္ဘုရားေက်ာင္းရဲ႕ တိုင္ေခ်ာင္းေတြကို ပုံတူအရုပ္ေလးေတြမွ တဆင္႔ ခံစားခဲ႔ဖူးပါတယ္။ ေအသင္စစ္သည္ေတာ္ရဲ႕ အခ်ဳိးအစားက်နေသာ အလွအပကိုလည္း ခံစားဖူးပါၿပီ။ ပါးသိုင္းေမႊးထူထူ၊ အဆစ္အျမစ္ႀကီးႀကီး ဂရိစာဆိုေတာ္ႀကီးဟိုးမားနဲ႔လည္း ကၽြန္မ ခင္မင္ရင္းႏွီးပါတယ္။ စာဆိုေတာ္ႀကီးဟာလည္း ကၽြန္မလို မ်က္စိမျမင္ျခင္းကို သိနားလည္ပါတယ္။ 

          အဲဒီလိုနဲ႔ ဒုတိယေန႔တစ္ေန႔လုံးကို အႏုပညာမွတဆင္႔ လူသားရဲ႕စိတ္ဝိဥာဥ္ထဲကို ၾကည္႔ရွဴဖို႔ ကၽြန္မ ႀကိဳးစားခ်င္ပါတယ္။ ထိေတြ႔မႈမွတဆင္႔ ကၽြန္မနဲ႔ ရင္းႏွီးထားေသာအႏုပညာမ်ားကို ၾကည္႔ျမင္ခ်င္ပါတယ္။  ကၽြန္မအတြက္ ပိုမိုႀကီးက်ယ္စြာခံစားေစမယ္႔အရာကေတာ႔ ခမ္းနားလွတဲ႔ပန္းခ်ီေလာကႀကီးကို ျမင္ေတြ႔မိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စုတ္ခ်က္ခပ္သြက္သြက္နဲ႔ ဆြဲထားတဲ႔ အင္ပရက္ရွင္းပန္းခ်ီကားေတြကို ၾကည္႔ျမင္ႏိုင္ပါၿပီ။ အႏုပညာကို စစ္မွန္ၿပီး၊ ေလးနက္စြာခံစားႏိုင္ဖို႔အတြက္ မ်က္စိကို ပညာေပးေလ႔က်င္႔ဖို႔ လိုအပ္တယ္လို႔ အႏုပညာရွင္ေတြက ေျပာၾကတယ္။ လိုင္း၊ ပုံသ႑န္ႏွင္႔ အေရာင္ေတြရဲ႕ တန္ဖိုးကို ဆုံးျဖတ္ဖို႔ အေတြ႔အႀကံဳမွတဆင္႔ ေလ႔လာသင္ၾကားရပါမယ္။ ကၽြန္မသာ အျမင္အာရုံကို ရခဲ႔မယ္ဆိုရင္ ထိုသေဘာတရားေတြကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာေလ႔လာသင္ၾကားမိပါလိမ္႔မယ္။ 

          ဒုတိယေျမာက္ေန႔ရဲ႕ ညေနပိုင္းအခ်ိန္ကိုေတာ႔ ရုပ္ရွင္ရုံ (သို႔မဟုတ္) ျပဇာတ္ရုံမွာ ကုန္ဆုံးရပါလိမ္႔မယ္။ ဟမ္းမလက္ျပဇာတ္ထဲက စြဲမက္စရာရုပ္ပုံေတြ၊ အသံက်ယ္က်ယ္ေျပာတတ္တဲ႔ သရုပ္ေဆာင္ေတြ၊ အေရာင္အေသြးစုံတဲ႔ အဲလိဇဘက္ပုံစံအဝတ္အစားေတြ၊ ရွဴခင္းပုံေတြကို ကၽြန္မ အရမ္းၾကည္႔ခ်င္ပါတယ္။ 

          စည္းခ်က္က်က်လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ ဝံ႔ၾကြားတင္႔တယ္ျခင္းကို ကၽြန္မ မခံစားႏိုင္ပါဘူး။ လက္ေတြနဲ႔ မထိေတြ႔ႏိုင္ခဲ႔ရင္ ကၽြန္မ မသိႏိုင္ပါဘူး။ စည္းခ်က္ညီညာမႈကို ကၽြန္မ အနည္းငယ္ခံစားႏိုင္ေသာ္လည္း ပါလိုဗါအလွရဲ႕ခမ္းနားမႈကို ခပ္ေရးေရးသာ သိႏိုင္ပါတယ္။ ၾကမ္းျပင္ရဲ႕တုန္ခါမႈမွတဆင္႔ ဂီတ၏စည္းခ်က္ကို ကၽြန္မ ခံစားၾကည္႔မိပါတယ္။ စည္းခ်က္က်က်လႈပ္ရွား ကခုန္ျခင္းဆိုတာ ကမာၻေပၚမွ ေက်နပ္စရာအေကာင္းဆုံးျမင္ကြင္းတစ္ခုလို႔ ကၽြန္မ ေတြးၾကည္႔မိပါတယ္။ စီတန္းထားတဲ႔ မာဘယ္ေက်ာက္တုံးေတြကို ကၽြန္မရဲ႕လက္ေတြနဲ႔ ထိေတြ႔ခံစားၿပီး နားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစားပါတယ္။ ေရြ႕လ်ားမႈမရိွတဲ႔မာဘယ္ေက်ာက္တုံးေတြဟာ ဒီေလာက္ခ်စ္စရာေကာင္းခဲ႔ရင္္ ေရြ႕လ်ားေနတဲ႔အလွတရားကို ၾကည္႔ရတာ ဘယ္ေလာက္စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းမလဲ စဥ္းစားၾကည္႔ပါေတာ႔။ 

          ေနာက္တစ္ေန႔မနက္ခင္းမွာ အာရုဏ္ဦးကို ကၽြန္မ ႏုတ္ခြန္းဆက္ပါမယ္။ စိတ္လႈပ္ရွားစြာနဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မႈအသစ္ကို ရွာေဖြၾကည္႔ပါမယ္။ တတိယေျမာက္ေန႔မွာေတာ႔ အလုပ္ကို လႈပ္ရွားသြားလာေနၾကတဲ႔ လူ႔ေလာကကမာၻႀကီးနဲ႔ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ဆုံးခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ ဦးတည္ရာကေတာ႔ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးပါ။ 

          ပထမဆုံး ပ်ားပန္းခပ္လႈပ္ရွားေနတဲ႔လမ္းေထာင္႔ေလးမွာ ထိုင္ၿပီး၊ လူေတြကို ၾကည္႔ေနခ်င္ပါတယ္။ လမ္းေထာင္႕မွာ ထိုင္ၾကည္႔ၿပီး၊ လူေတြရဲ႕ေန႔စဥ္ဘဝကို နားလည္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကည္႔ပါမယ္။ အၿပံဳးေတြကို ေတြ႔ရင္ ကၽြန္မ ေပ်ာ္မိပါမယ္။ ရဲ႕ဝံ႔တဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကို ေတြ႔ရင္ ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူမိပါမယ္။ နာက်င္ခံစားမႈေတြကို ေတြ႔ရင္ ကၽြန္မ သနားမိပါလိမ္႔မယ္။

          ပဥၥမရိပ္ၿမိဳင္လမ္းမႀကီးတစ္ေလွ်ာက္ ကၽြန္မ ေျဖးေျဖးခ်င္းလမ္းေလွ်ာက္သြားေနပါတယ္။ ကၽြန္မ မ်က္လုံးေတြနဲ႔ ဘယ္အရာကိုမွ စူးစိုက္ၿပီး မၾကည္႔ေတာ႔ပါဘူး။ အၿမဲေရြ႕ေနတဲ႔အေရာင္ေတြ၊ ပုံရိပ္ေတြကိုပဲ ၾကည္႔ေနမိပါတယ္။ လူအုပ္ႀကီးထဲမွ မိန္းမေတြရဲ႕ဝတ္စုံအေရာင္အေသြးေတြဟာ ကၽြန္မ မေမာတမ္း ၾကည္႔ေနခ်င္တဲ႔အရာေတြျဖစ္လိမ္႔မယ္လို႔ အေသအခ်ာေျပာႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္မမွာ အျမင္အာရုံပိုင္ဆိုင္ခဲ႔ရင္ အျခားအမ်ဳိးသမီးေတြလိုပဲ ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။ လူထုႀကီးထဲမွ စတိုင္ေတြ၊ အေရာင္ေတြရဲ႕ ခမ္းနားေတာက္ပျခင္းေတြကို ကၽြန္မ အထူးသတိထားေစာင္႔ၾကည္႔မိမွာေတာ႔ အေသအခ်ာပါဘဲ။ 

          ပဥၥမရိပ္ၿမိဳင္လမ္းမႀကီးမွတဆင္႔ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးထဲကို ကၽြန္မ ေလွ်ာက္ၾကည္႔ပါမယ္။ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေတြကို သြားပါမယ္။ စက္ရုံေတြကို သြားပါမယ္။ ကေလးေတြကစားေနတဲ႔ ကစားကြင္းေတြအထိ သြားၾကည္႔ပါမယ္။ ႏိုင္ငံျခားသားေတြရဲ႕ ရပ္ကြက္ထဲမွ အိမ္တစ္အိမ္မွာ သြားေရာက္ၿပီး ေနထိုင္ခ်င္ပါေသးတယ္။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေတြ၊ ဝမ္းနည္းေၾကကြဲမႈေတြကို ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ဖို႔ ကၽြန္မ မ်က္လုံးေတြကို အၿမဲခပ္က်ယ္က်ယ္ ဖြင္႔ထားပါမယ္။ လူေတြရဲ႕ အလုပ္လုပ္ပုံ၊ ေနထိုင္ပုံေတြကို ကၽြန္မ ပိုၿပီး နက္နက္ရွိဳင္းရွိဳင္း ျမင္ေတြ႔ခ်င္ပါတယ္။ ကၽြန္မရဲ႕ သိရိွနားလည္းျခင္းထဲကိုု ထပ္မံေပါင္းထည္႔လိုပါတယ္။ 

          ကၽြန္မ မ်က္စိျမင္ခြင္႔ရတဲ႔ သုံးရက္အခ်ိန္မွာ ျပည္႔လုနီးပါၿပီ။ က်န္ရိွတဲ႔နာရီအနည္းငယ္ အခ်ိန္ေလးမွာ အျခားအေရးတႀကီးလုပ္ကိုင္စရာေတြ အမ်ားႀကီးရိွႏိုင္ပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံးေန႔ရဲ႕ ညေနခင္းေလးမွာ ကၽြန္မ ျပဇာတ္ရုံကို တစ္ေခါက္ေျပးသြားခ်င္ပါေသးတယ္။ ျပဇာတ္ရုံမွာ ဟာသျပဇာတ္တစ္ပုဒ္ကို ကၽြန္မ ၾကည္ခ်င္ပါေသးတယ္။ လူသားရဲ႕စိတ္ဝိဥာဏ္ရိွ ဟာသဥာဏ္ေလးကို ကၽြန္မဂုဏ္ျပဳခ်င္လို႔ပါ။ 

          ည သန္းေခါင္အခ်ိန္မွာေတာ႔ ကၽြန္မအတြက္ ထာဝရ အေမွာင္ထုႀကီးျပန္ေရာက္လာပါၿပီ။ သုံးရက္ဆိုသည္႔ထိုအခ်ိန္ပိုင္းေလးအတြင္းမွာ ကၽြန္မ ၾကည္႔ခ်င္တာအားလုံးကို ၾကည္႔ႏိုင္ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ထာဝရအေမွာင္ထုႀကီး ကၽြန္မ အေပၚျပန္ဖုံးလႊမ္းခ်ိန္မွာ ကၽြန္မ မၾကည္႔လိုက္ရတာ ဘယ္ေလာက္မ်ားျပားသလဲဆိုတာကို သိလိုက္ရပါၿပီ။ 

          သင္လည္း ေနာက္သုံးရက္အၾကာတြင္ မ်က္စိအျမင္မရႏိုင္ေတာ႔ေၾကာင္း သိရိွရခဲ႔လွ်င္ ကၽြန္မကဲ႔သို႔ အစီအစဥ္ဆြဲႏိုင္ပါသည္။ ထိုအစီအစဥ္သည္ ကၽြန္မ၏အစီအစဥ္ႏွင္႔ ကြဲျပားႏိုင္ပါသည္။ ထိုကဲ႔သို႔ သင္ ေတြ႔ႀကံဳရေတာ႔မည္ဆိုလွ်င္ သင္၏မ်က္လုံးကို ယခင္အခ်ိန္မ်ားႏွင္႔ လုံးဝမတူေအာင္ အသုံးခ်ေတာ႔မည္ဟု ကၽြန္မ ေသခ်ာေပါက္ေျပာလိုပါသည္။ သင္ ေတြ႔ျမင္သမွ်အရာရာကို ခ်စ္ခင္မိပါလိမ္႔မည္။ သင္၏ျမင္ကြင္း အတြင္းေရာက္လာသည္႔ အရာရာတိုင္းကို ေတြ႔ထိျမင္သိပါလိမ္႔မည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ အလွတရားျဖင္႔ျပည္႔ေနသည္႔ ကမာၻသစ္တစ္ခု သင္႔အျမင္တြင္ ေပၚေပါက္လာပါလိမ္႔မည္။ 

          မ်က္စိအျမင္အာရုဏ္မရိွသည္႔ ကၽြန္မ အေနျဖင္႔ အျမင္အာရုဏ္ပိုင္ဆိုင္ထားေသာလူမ်ားကို အႀကံဥာဏ္တစ္ခုေလာက္ေပးခ်င္ပါသည္။ မနက္ျဖန္တြင္ မ်က္စိကြယ္ေတာ႔မည္ဟု သေဘာထားၿပီး မ်က္လုံးမ်ားကို သုံးစြဲပါ။ အျခားေသာအာရုဏ္ခံစားမႈမ်ားအတြက္လည္း ထိုကဲ႔သို႔နည္းလမ္းျဖင္႔ အသုုံးျပဳႏိုင္ပါသည္။ စကားသံတို႔၏ဂီတကို နားဆင္ပါ။ ငွက္ကေလးတစ္ေကာင္၏ ေတးဆိုသံကို နားဆင္ပါ။ တီးဝိုင္းႀကီး၏အားအင္ႀကီးမားသည္႔ဂီတကုိ နားဆင္ပါ။ ထိုအသံတို႔ကို မနက္ျဖန္တြင္ အၾကားအာရုဏ္ခ်ဳိ႕တဲ႔ေတာ႔မည္ဟု စိတ္ထဲတြင္ ထားၿပီး နားဆင္ခံစားပါ။ 

          မနက္ျဖန္တြင္ ထိေတြ႔ခံစားမႈအာရုဏ္ဆုံးရွဴံးေတာ႔မည္ဟု သေဘာထားၿပီး၊ အရာရာကို ထိေတြ႔ ခံစားပါ။ ပန္းပြင္႔တို႔၏ ေမႊးရနံ႔ကို ခံစားပါ။ အစားအစာတိုင္း၏ အရသာကို မက္ေမာစြာ ခံစားစားသုံးပါ။ မနက္ျဖန္တြင္ ထိုအာရုဏ္တို႔ မခံစားႏိုင္ေတာ႔ဘူးဟု စိတ္ထဲတြင္ထားၿပီး ေသခ်ာစြာ ခံစားေပးပါ။

          အာရုဏ္ခံစားမႈတိုင္းကို အစြမ္းကုန္ထက္ျမက္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါ။ သဘာဝတရားအရကမာၻႀကီးမွ သင္႔အတြက္ရရိွေသာ ေပ်ာ္ရႊင္မႈသုခတရား၊ အလွတရားတို႔အတြက္ ဂုဏ္ယူလိုက္စမ္းပါ။ ကၽြန္မ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာႏိုင္သည္႔အခ်က္တစ္ခုကေတာ႔ အာရုဏ္ခံစားမႈမ်ားအနက္ အျမင္အာရုဏ္ကို ခံစားရျခင္းသည္ ဝမ္းေျမာက္စရာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ပါသည္။ 

( Three Days to See by Helen Keller ကို ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  တင္ဝင္းထြန္း 

No comments:

Post a Comment