Monday, May 12, 2014

မွန္ေသာအလုပ္ ( အရွင္ေသဌိလ )



( အေရးႀကီးေသာ လက္ရိွပစၥဳပၸန္ကာလတိုင္း မွန္ကန္မႈရိွေစဖို႔ပဲ လိုအပ္ပါသည္။ )
   
အဆင္႔တိုင္း အဆင္႔တိုင္း၌ပင္ လႈပ္ရွားမႈ သို႔မဟုတ္ လုပ္ရပ္တစ္ခုတြင္ ယင္းကို ေပၚေပါက္ေစခဲ႔ေသာ အတိတ္အေၾကာင္းရိွသကဲ႔သို႔ ယင္းလႈပ္ရွားမႈမွ ေပၚေပါက္လာမည္႔ အနာဂါတ္ အက်ဳိးတရားလည္း ရိွေပသည္။ လႈပ္ရွားမႈတစ္ခု သို႔မဟုတ္ လုပ္ရပ္တစ္ခုသည္ စိတ္၏ေစ႔ေဆာ္မႈေၾကာင္႔ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚလာခဲ႔ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အရာတစ္ခုခုကို လိုခ်င္မႈဆႏၵသည္ စိတ္ကို လႈံေဆာ္သည္ျဖစ္၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ထိုျပင္ပ လႈံေဆာ္မႈေၾကာင္႔ ေပၚေပါက္လာေသာ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ဖို႔ရာ လိုအပ္ေပသည္။

          ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ မေကာင္းမႈမ်ားအတြက္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၌သာ တာဝန္ရိွသည္။ ျမတ္စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ႔သည္မွာ “မေကာင္းမႈမ်ားကို ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္ခဲ႔သည္။ မိမိ၏ မိဘမ်ား၊ မိတ္ေဆြမ်ား၊ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ အႀကံေပးသူမ်ားက ျပဳလုပ္ခဲ႔ျခင္း မဟုတ္ေပ။ သို႔ျဖစ္၍ ယင္းမေကာင္းမႈတို႔၏ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကို မိမိတို႔ကိုယ္တိုင္သာလွ်င္ ခံယူရမည္သာတည္း။” မိမိတို႔ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာ မေကာင္းမႈမ်ားအတြက္ မိမိတို႔၌သာ တာဝန္ရိွသည္ျဖစ္ေသာေၾကာင္႔ ထိုမေကာင္းမႈတို႔၏ ဆိုးက်ဳိးမ်ားကိုလည္း မိမိတို႔ကသာ ခံယူရေပမည္။ မည္သူတစ္ဦး၊ တစ္ေယာက္ကမွ မိမိတို႔အား ကယ္တင္ႏိုင္လိမ္႔မည္ မဟုတ္ေပ။

          အက်င္႔စာရိတၱဆိုသည္မွာ ကၽြႏု္ပ္တို႔ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း၊ နာရီတိုင္း ျပဳလုပ္ခဲ႔ေသာအလုပ္တို႔၏ ရလဒ္ျဖစ္သည္။ တရားမွ်တေသာအလုပ္ကို ျပဳလုပ္ျခင္း၊ သနားၾကင္နာေသာအလုပ္မ်ားကို ေန႔စဥ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲျခင္း၊ တစ္ကိုယ္ေကာင္းမဆန္ျခင္း၊ စသည္တို႔ေၾကာင္႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္လည္း တရားမွ်တသူမ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ 

          …ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အလုပ္အရည္အေသြးကသာ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အက်င္႔စာရိတၱကို ဆုံးျဖတ္ေပးေပလိမ္႔မည္။ 

          လူတို႔၏သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ အေရးပါသည္မွာ ေရာ္ရမ္းမွန္းဆျခင္း မဟုတ္ဘဲ အမွန္တကယ္ျပဳလုပ္မႈသာျဖစ္သည္။ စာဆိုသက္သက္မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔လုပ္ကိုင္မႈသာ ျဖစ္၏။ ျပဳလုပ္လိုေသာ ေစတနာရိွၿပီး၊ ၎၏ေနာက္မွ လက္ေတြ႔အလုပ္လုိက္ပါလာျခင္းသည္ အမွန္တကယ္ ေကာင္းမြန္ေသာအရည္အခ်င္းျဖစ္၏။ ေစတနာသက္သက္မွ်သာရိွၿပီး၊ လက္ေတြ႔အလုပ္မျဖစ္ပါက ထိုေစတနာသည္ တန္ဖိုးမမ်ားလွေပ။

          …ပစၥဳပၸန္သည္သာ တည္ဆဲျဖစ္၍ ၎ကိုသာ စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ေသာ အေျခအေနရိွသည္။ ဤပစၥဳပၸန္ခဏကို ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ျဖစ္ေစ၊ မေကာင္းက်ဳိးအတြက္ျဖစ္ေစ၊ အသုံးခ်ျခင္းသည္ လူတစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ၌သာတည္၏။
(ဗုဒၶဘာသာလက္စြဲမွ…. )                                         
      အရွင္ေသဌိလ  

No comments:

Post a Comment