Tuesday, October 16, 2012

အျပဳသေဘာ ခြင္လႊတ္ျခင္း

      ခြင္႔လႊတ္သည္းခံျခင္းတရားသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္သာ အလုပ္ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ တကယ္႔ဘဝမွာ ထိုသို႔ခြင္႔လႊတ္ျခင္းကို က်င္႔သုံးပါက အျခားသူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အျမတ္ထုတ္ အခြင္႔အေရးယူသြားလိမ္႔မယ္လို႔ ခင္ဗ်ားက ျပန္ေျပာႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေခါင္းေပၚကို တက္နင္းသြားပါလိမ္႔မယ္။ အားနည္းေပ်ာ႔ညံ႔တယ္လို႔ ထင္လိမ္႔မယ္။ ဒါေၾကာင္႔ ခြင္႔လႊတ္ျခင္း တစ္ခုတည္းနဲ႔ အက်ဳိးသက္ေရာက္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွပါတယ္။
          “ေနာက္ပါးတစ္ဖက္ကို လွည္႔ေပးလိုက္သူသည္ သြားဆရာဝန္ထံသို႔ တစ္ႀကိမ္ သြားရမည္႔အစား ၂ႀကိမ္ သြားရပါလိမ္႔မယ္။” လို႔ ဆိုရုိးစကားတစ္ခု ရိွပါတယ္။
          ယခင္ပုံဝတၳဳမွာပါဝင္ေသာ ထိုင္းအစိုးရသည္ ခ်ြင္းခ်က္မဲ႔ လႊတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင္႔ ကိုေပးၿပီး၊ အားလုံးကို သည္းခံခြင္႔လႊတ္ခဲ႔တယ္။ ျပႆနာ၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲမြဲေတျခင္းကို ကၽြမ္းက်င္စြာ ေျဖရွင္းခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ ခြင္႔လႊတ္ျခင္းက အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရိွခဲ႔တယ္။
          ထိုသို႔ေသာခြင္႔လႊတ္ျခင္းကို ကၽြန္ေတာ္က “အျပဳသေဘာ ခြင္႔လႊတ္ျခင္း” လို႔ ေခၚပါမည္။ “အျပဳသေဘာ” လို႔ ဆိုလိုတဲ႔အဓိပၸါယ္က ကၽြန္ေတာ္တို႔ လိုအပ္ေသာ ရလဒ္ေကာင္းမ်ား ရရိွေစရန္အတြက္ အျပဳသေဘာ ေထာက္ပံ႔ေပးထားလို႔ပါ။ “ခြင္႔လႊတ္ျခင္း” ဆိုတဲ႔ အဓိပၸါယ္က ျပႆနာရဲ႕အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္သည္႔ မေကာင္းေသာ အရည္အေသြးမ်ားကို ခြါထုတ္လိုက္ဖို႔ပါ။ ျပႆနာေတြကို ခြဲထုတ္ၿပီး၊ ေရြ႕ထုတ္လိုက္ျခင္းပါ။ ဥပမာဆိုရေသာ္..ဥယာဥ္ထဲမွာ ေပါင္းပင္ေတြကို ေရေလာင္းတယ္ဆိုတာ ျပႆနာေတြကို ႀကီးထြားေအာင္လုပ္တာပါ။ ေရေလာင္းျခင္း မျပဳဘဲေနျခင္း ဆိုတာက ခြင္႔လႊတ္ျခင္း တစ္ခုတည္းကို က်င္႔သုံးတယ္ လို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ပန္းပြင္႔ေတြကို ေရေလာင္ၿပီး၊ ေပါင္းျမက္ေတြကို ေရမေလာင္းျခင္းက “အျပဳသေဘာ ခြင္႔လႊတ္ျခင္း” လို႔ ဆိုလိုတာပါ။
          လြန္ခဲ႔တဲ႔ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ေလာက္တုန္းက ပတ္(စ္)ၿမိဳ႕က ေသာၾကာေန႔ညပိုင္း တရားပြဲအၿပီးမွာ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ကၽြန္ေတာ္ဆီကို စကားေျပာဖို႔ ေရာက္လာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ အပတ္စဥ္တရားပြဲေတြကို ဒီအမ်ဳိးသမီး ပုံမွန္တက္ေရာက္ေလ႔ရိွပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဆီကို လာၿပီး စကားေျပာတာကေတာ႔ ပထမဆုံးအႀကိမ္ပါ။ သူမက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာလိုပါတယ္ လို႔ ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကို သာမက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိွ ရဟန္းေတာ္အားလုံးကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာလိုတာပါ။ ထိုေနာက္ သူမက အဘယ္ေၾကာင္႔ ဒီလိုမ်ဳိး လုပ္ရတယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ရွင္းျပပါတယ္။
          ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို သူမ လာေရာက္တာ ခုႏွစ္ႏွစ္ ရိွပါၿပီ။ သူမ လာေရာက္ရျခင္းက ဗုဒၶဘာသာကို စိတ္ဝင္စားလို႔လဲ မဟုတ္ပါဘူး။ တရားထိုင္ျခင္းကိုလဲ စိတ္မဝင္စားပါဘူးလို႔ သူမက ဝန္ခံစကားေျပာပါတယ္။ သူမ တရားပြဲကို လာတက္ရတဲ႔ အဓိကအေၾကာင္းရင္းက အိမ္ကေန ထြက္ခြင္႔ရဖို႔ပါ။
          သူမ ေယာက်ၤားက အလြန္ၾကမ္းတမ္းပါတယ္။ အိမ္တြင္းကိစၥ အၾကမ္းဖက္မႈမွာ သူမက သားေကာင္ပါ။ အဲဒီကာလေတြတုန္းက သူမလို အၾကမ္းဖက္မႈရဲ႕သားေကာင္ေတြအဖို႔ ေထာက္ပံ႔ေပးတဲ႔အဖြဲ႔အစည္းေတြက အကူအညီေတြ မရပါဘူး။ အဲဒီလို ဒုကၡေတြနဲ႔ျပည္႔ေနတဲ႔ ေပါင္းအိုးႀကီးထဲေရာက္ေနတဲ႕ ဘဝက ဘယ္အခ်ိန္မွ ေအးေအးေဆးေဆး လႊတ္ေျမာက္ႏိုင္ပါ႕မလဲ။ လႊတ္ေျမာက္ေၾကာင္းကို ရွာေဖြႏိုင္ဖို႔ သူမ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ထြက္လာပါခဲ႔တယ္။ ႏွစ္နာရီဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာေနရင္ ႏွစ္နာရီစာ သူ႔ေယာက်ၤား ရိုက္ႏွက္မႈကေန လႊတ္ေျမာက္ရတာပါပဲ။
          ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ နာၾကားရေသာတရားမ်ားက သူမဘဝ ကို ေျပာင္းလဲလိုက္ပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္ေတြက “အျပဳသေဘာခြင္႔လႊတ္ျခင္း”ကို က်င္႔သုံးဖို႔ ေျပာၾကားတာ သူမ နားေထာင္ရပါတယ္။ သူမေယာက်ၤားက သူ႔ကို ရိုက္ႏွက္တိုင္း၊ သူမက ခြင္႔လႊတ္ခဲ႔တယ္။ သူမကို ရိုက္ႏွက္တာေတြကို အမွတ္မထားပဲ၊ သူမ လုပ္ေပးႏိုင္တာေတြအေပၚမွာပဲ သတိထားလုပ္ကိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ သူ႔ေယာက်ၤားက သူ႔အေပၚ ၾကင္နာတဲ႔ အေျပာအဆို၊ အျပဳအမူေလးေတြ ျပဳလုပ္ခဲ႔ရင္၊ ထိုအျပဳအမူေလးေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေသးေသး၊ သူမက ေယာက်ၤားကို ေပြ႔ဖက္တယ္။ ၾကင္နာစြာ နမ္းရႈံ႕ပါတယ္။ ဒီလိုၾကင္နာမႈေလးေတြကို သူမက ဘယ္လိုနက္နက္ရႈိင္းရႈိင္း ခံယူတယ္ ဆိုတာကိုလဲ အျခားနည္းလမ္းေတြနဲ႔ ျပသပါတယ္။ သူမေယာက်ၤားရဲ႕ အျပဳအမူေတြကိုလည္း မွန္ကန္တယ္လို႔ သူမက ယူဆပါတယ္။
          သူမ အဲဒီလို ျပဳမူလုပ္ကိုင္ခဲ႔တာ ခုႏွစ္ႏွစ္ၾကာပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာလိုက္ခ်ိန္မွာေတာ႔ သူမ မ်က္လုံးေတြမွာ မ်က္ရည္ေတြ စိုစြတ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္ရည္ေတြ ဝိုင္းေနပါၿပီ။ “အဲဒီ ခုႏွစ္ႏွစ္လုံးလုံးေလ….အခုဆိုရင္ေတာ႔ ရွင္ သူ႔ကို ေတြ႔ရင္မွတ္မိေတာ႔မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သူက လုံးဝကို ေျပာင္းလဲသြားပါၿပီ” ဆိုၿပီး သူမက ေျပာျပပါတယ္။ အခုေတာ႔ ကၽြန္မတို႔မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စရာ အခ်ိန္ေတြနဲ႔ ဘဝကို ျဖတ္သန္းေနပါတယ္။ တေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခ်စ္ခင္ၿပီး၊ စိတ္ခ်မ္းသာစရာေကာင္းတဲ႔ ဆက္ဆံေရး ရရိွထားပါတယ္။ အံ႔ၾသဖြယ္ရာကေလးႏွစ္ေယာက္ကိုလဲ ရထားပါတယ္။ သူမမ်က္ႏွာက အၿပံဳးပန္းေတြနဲ႔ လင္းလက္ေတာက္ပေနပါတယ္။  ကၽြန္ေတာ္႔ေျခရင္းမွာ ဝပ္ၿပီး အရိုအေသေပးသလို ခံစားရပါတယ္။ လမ္းေလွ်ာက္လာရင္း သူမက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ခဏရပ္ပါဦး လို႔ ေျပာလိုက္ပါတယ္။ ဟုိက ခံုတန္းကို ေတြ႔ပါသလား။ တရားထိုင္ဖို႔အတြက္ ဒီခုံတန္းက သူက ကၽြန္မအတြက္ လုပ္ေပးတာေလ။ ရုတ္တရက္ဘာမွ မေျပာပဲ အံ႔ၾသသြားေအာင္ လုပ္ေပးလိုက္တာေလ။ လြန္ခဲ႔တဲ႔ ခုႏွစ္ႏွစ္တုန္းက ဆိုရင္ေတာ႔ ဒီခုံတန္းက ကၽြန္မကို ပစ္ေပါက္ဖို႔ပဲ သုံးမွာပါ။ သူမနဲ႔ အတူ ကၽြန္ေတာ္ အသံထြက္ေအာင္ ရယ္လိုက္မိပါေတာ႔တယ္။
          ထိုအမ်ဳိးသမီးက ခ်စ္ခင္ဖြယ္ရာပါပဲ။ သူမရဲ႕ေပ်ာ္ရႊင္မႈကို သူကိုယ္တိုင္ ရွာေဖြယူခဲ႔တာပါ။ သူမရဲ႕ ရႊင္လန္းလင္းလက္ေနတဲ႔အမူအယာအရ သူမ ရရိွခဲ႔တဲ႔ေပ်ာ္ရႊင္မႈဟာ အေျမာက္အမ်ားပါလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ အခုေတာ႔ လူဆိုးလူမိုက္တစ္ေယာက္ကို ၾကင္နာတဲ႔လူတစ္ဦးအျဖစ္ သူမ ေျပာင္းလဲလိုက္ႏိုင္ပါၿပီ။ အျခားလူတစ္ဦးကို ထိထိေရာက္ေရာက္ ကူညီေျပာင္းလဲလိုက္တာပါ။
          ဒါဟာ “အျပဳသေဘာ ခြင္႔လႊတ္ျခင္း” ကို ေဖၚျပတဲ႔ နမူနာေကာင္းတစ္ခုပါ။ ဒီလို ခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ဳိးကို အျခားအိမ္တြင္းေရး အၾကမ္းဖက္မႈေတြအတြက္ လိုက္လံက်င္႔သုံးသင္႔တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မညြန္းဆိုပါဘူး။ ဒီလုိခ်ဥ္းကပ္မႈမ်ဳိးဟာ သူေတာ္စင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပႆနာကို ခ်ဥ္းကပ္အေျဖရွာပုံမ်ဳိးလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုခ်င္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲဆိုဆို ဒီဥပမာေလးကေနၿပီး ခြင္႔လႊတ္ျခင္းနဲ႔ အေကာင္းဘက္ကို အားေပးကူညီျခင္း ရိွခဲ႔ရင္ ဘယ္ေလာက္ေအာင္ျမင္မႈရႏိုင္တယ္ဆိုတာကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
(ဆရာေတာ္ “ Ajahn Brahm” ၏ “Who Ordered This Truckload of Dung?” စာအုပ္မွ  “positive forgiveness” အခန္းအား ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment