ဓမၼပဒမွာ “ကတဒၶိေနာ၊ ဝိေသာကႆ၊ ဝိပၸမုတၱႆ သဗၺဂႏၳပၸဟီနႆ၊ ပရိလာေဟာ၊
နဗိဇၨတိ ” လို႔ ေဟာထားတယ္။ အဓိပၸါယ္က “လမ္းဆုံးေအာင္ ေလွ်ာက္သြားၿပီးၿပီ ျဖစ္တဲ႔၊ ေသာက
ကင္းေဝးၿပီး လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတဲ႔အတြက္ အားလုံးရွင္းလင္းသြားတဲ႔လူ ဟာ ဒုကၡေအးၿငိမ္းသြားတယ္
” လို႔ ဆိုလိုတာ ျဖစ္တယ္။
ဘာကို လမ္းလို႔ေခၚသလဲ။
ဘဝကို လမ္းလို႔ေခၚတယ္။ ဘဝမွတစ္ပါး လမ္းတျခားမရိွဘူး။ ဘဝအေတြ႔အႀကဳံ ရင္႔က်က္ေနတဲ႔လူဟာ
လမ္းကို ခရီးအဆုံးအထိ ေလွ်ာက္သြားၿပီးတဲ႔ လူျဖစ္တယ္။ ဘဝမွ တစ္ပါး တျခားလမ္းကို ရွာမယ္ဆိုရင္
မ်က္စိလည္လမ္းမွားၿပီးေတာ႔သာေနလိမ္႔မယ္။ တျခားလမ္း မရိွဘူး။ ခဏမျပတ္ စီးဆင္းေနတဲ႔ မ်က္ေမွာက္ဘဝဟာ၊
နာရီတိုင္း မိနစ္တိုင္း စီးဆင္းေနတဲ႔ ယခုဘဝဟာ လမ္းျဖစ္တယ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ လမ္းေပၚမွာ
ေရာက္ေနတယ္။
လူေတြ မ်က္စိလည္
လမ္းမွားေနတာ ဘာေၾကာင္႔လဲ၊ ဘဝကို လမ္းလို႔ မျမင္ဘဲ၊ ဘဝမွတစ္ပါး အျခားလမ္းရိွတယ္လို႔
ထင္ေနၾကတဲ႔ အတြက္ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရွာေနတဲ႔လမ္းကို သူတို႔ နာမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ထားတယ္။
သူတို႔ရွာမွီးေနတဲ႔ လမ္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ႔လဲ ဝိဝါဒ ကြဲၿပားေနၾကတယ္။ စကားမ်ားေနၾကတယ္။
စကားလုံး ပိုက္ကြန္ထဲမွာ ရုန္းမထြက္ႏိုင္ေအာင္ ဖမ္းမိေနၾကတယ္။
အမွန္က တျခားမွာ
လမ္းမရိွဘူး။ မ်က္စိ ေရွ႕ေမွာက္မွာ လမ္းရိွေနတယ္။ ေျခေထာက္ေအာက္မွာ လမ္းရိွေနတယ္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔
ရပ္ေနတာ လမ္းေပၚမွာ။ ဘာေၾကာင္႔လဲဆိုရင္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရပ္ေနတဲ႔ေနရာဟာ “လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းေရးသို႔
” လို႔ ျမားျပထားတဲ႔တြက္ ျဖစ္တယ္။ ေက်ာခိုင္းၿပီး ရပ္ေနေပမယ္႔ လမ္းေပၚမွာ ရပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။
မ်က္စိမွိတ္ၿပီး ရပ္ေနေပမဲ႔ လမ္းေပၚမွာ ရပ္ေနတာ ျဖစ္တယ္။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔
နားလည္သည္ ျဖစ္ေစ၊ နားမလည္သည္ ျဖစ္ေစ လမ္းေပၚက အျပင္ထြင္သြားႏိုင္ဖို႔ အတြက္ ဘယ္လိုနည္းလမ္းမ်ိဳးမွ
မရိွဘူး။ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ရပ္ေနတဲ႔ လမ္းဟာ အာကာသေကာင္းကင္ျပင္လို အလြန္တရာက်ယ္ျပန္႔တယ္။
လမ္းက်ဥ္း၊ လမ္းသြယ္လည္း မဟုတ္ဘူး။ မင္းလမ္း လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေပတရာ လမ္းမႀကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။
လူတိုင္း လူတိုင္း မိမိတို႔ သြားရမယ္႔ လူသြားလမ္းကို ရွာရလိမ္႔မယ္။ လူသြားလမ္းမွန္ကို
သိမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ရွာစရာ မလိုပါဘူး။
ဘဝဆိုတာ
လမ္းျဖစ္တယ္။ ဘဝ တေလွ်ာက္မွာ ရိွတဲ႔ ေအာင္ျမင္မွဳ၊ မေအာင္ျမင္မွဳေတြဟာ လမ္းျဖစ္တယ္။
မ်က္စိလည္ လမ္းမွားၿပီးမွသာ ၊ ျပန္ထၾကတယ္။ တလြဲတေခ်ာ္ျဖစ္ၿပီးမွသာ ပစ္မွတ္ကိုသြား ထိမွန္တဲ႔အခါ
ျမားမွတ္လြဲေခ်ာ္သြားတဲ႔ အခါတုန္းက အမွားေတြကို ေက်းဇူးတင္ဖို႔ သတိရၾကရဲ႕လား။ အဲဒီ
အမွားေတြေၾကာင္႔ ယခု ပစ္လိုက္တဲ႔ျမား၊ ပစ္မွတ္သြားထိမွန္တာ ျဖစ္တယ္။ မိမိတို႔ ရပ္လို႔ရေနတဲ႔အခါ
ခလုတ္တိုက္ၿပီး လဲလဲက်သြားတာေတြကို ေက်းဇူးတင္ဖို႔ သတိရဖူးၾကရဲ႕လား။ တကယ္လို႔ လဲလဲက်မသြား
ဘူးဆိုရင္ ဘယ္ေတာ႔မွ မတ္တတ္ရပ္လို႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး။
ေကာင္းမွဳဆိုတာ
မေကာင္းမွဳကို အေျခခံတယ္ဆိုတဲ႔ အေတြးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚလာဖူးရဲ႕လား။ လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းမွဳ
ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔အခါ ေလာကီလူ႔ေဘာင္ကို ျပန္ေစာင္းငဲ႔ၾကည္႔ဖူးရဲ႕လား။ အကဲ႔ရဲ႕ခံရတယ္ဆိုရင္၊
အေဝဖန္ခံရတယ္ဆိုရင္ တစ္ေနရာရာမွာ တလြဲတေခ်ာ္ ျဖစ္သြားတဲ႔ အတြက္ေၾကာင္႔ဆိုတာ ေတြးမိရဲ႕လား။
တစ္ေနရာရာမွာ မွားသြားတဲ႔အတြက္ေၾကာင္႔ဆိုတာ စဥ္းစားမိရဲ႕လား။ အကဲ႔ရဲ႕ခံရတယ္ဆိုရင္ ၊
အေဝဖန္ခံရတယ္ ဆိုရင္ ခလုတ္တိုက္လဲက်ဖို႔ အလားအလာေတြ မကုန္ေသးဘဲ လမ္းခရီးအဆုံး မေရာက္ေသးဘူးလို႔
မွတ္ယူရလိမ္႔မယ္။
ခရီးလမ္းေရာက္သြားၿပီး
ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည္႔ ၾကည္႔လိုက္တဲ႔အခါ ခရီးလမ္းဆုံးေရာက္ေအာင္ ပို႔ေပးတဲ႔ အေၾကာင္းတရားတစ္ခုမက
ေတြ႔ရလိမ္႔မယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းေတြထဲမွာ တလြဲတေခ်ာ္ ျဖစ္သြားတာ ေတြလည္း ပါတယ္။ မွားသြားတာေတြလည္း
ပါတယ္။ ေနပူနဲ႔ ေနရိပ္မ်ားလည္း ပါတယ္။ မိတ္ေဆြ နဲ႔ ရန္သူ မ်ားလည္း ပါတယ္။ ခရီးလမ္းဆုံး
ေရာက္ရိွလာေအာင္ အကူအညီေပးတဲ႔အထဲမွာ ပန္းမ်ားသာမကဘဲ၊ ဆူးမ်ားလည္း ပါတယ္။ လမ္းခရီးမွာ
အကူအညီေပးသူမ်ားလည္း ရိွတယ္။ အေႏွာက္အယွက္ အဖ်က္သမားမ်ားလည္း ရိွတယ္။
ခရီးလမ္းအဆုံးအထိ
ေရွာက္သြားႏိုင္တဲ႔ လူေတြဟာ ဘယ္လိုလူမ်ိဳးေတြလဲ။ ဘဝေနပူထဲမွာ မိမိကိုယ္ကို မွည္႔လာေအာင္
ဘဝေနပူခံတဲ႔လူေတြ၊ ဘဝေခ်ာက္ကမ္းပါးမ်ား နဲ႔ ဘဝေတာင္ထြတ္ ေတာင္ထိပ္မ်ားကို ထိေတြ႔ဖူးတဲ႔လူေတြ၊
အေကာင္း နဲ႔ အဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးလုံး၊ အေတြ႕အၾကံဳရိွဖူးထားတဲ႔လူေတြ၊ ေကာင္းမွဳနဲ႔ မေကာင္းမွဳ
ႏွစ္မ်ိဳးလုံး ျမည္းစမ္းၾကည္႔ဖူးသူေတြ၊ ခလုတ္တိုက္လဲၿပီး အနာဒဏ္ရာ ရရိွထားသူေတြ၊ ကုန္းရုန္းထဖူးတဲ႔လူေတြ၊
ညည္႔အေမွာင္နဲ႔ ေန႔လည္အလင္းေရာင္ ႏွစ္မ်ိဳးလုံး နဲ႔ က်င္႔သားရၿပီးသူေတြ၊ အဲဒီလူေတြဟာ
လမ္းခရီး အဆုံးကို ေရွ႕ရွဳေနၾကသူေတြ ျဖစ္တယ္။
ခရီးလမ္းအဆုံးကို
ဦးတည္ေနတဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ဟာ အားလုံးကို ျမင္ေတြ႔ရေပမယ္႔၊ အားလုံးကို မိမိအေပၚက ျဖတ္သန္းသြားလာခြင္႔ျပဳေပမယ္႔၊
ဘယ္ပုဂၢိဳလ္၊ ဘယ္အရာဝထၱဳနဲ႔မွ သံေယာဇဥ္ ၿငိတြယ္မေနဘူး၊ အသက္အရြယ္ ႏုနည္ပ်ိဳပ်စ္ေပမယ္႔၊
မိမိကိုယ္ကို ပ်ိဳရြယ္သူလို႔ မသတ္မွတ္ဘူး။ ခ်မ္းသာသုခ ရိွလာေပမယ္႔ ခ်မ္းသာသုခနဲ႔ ျပည္႔စုံတဲ႔လူလို႔
မေအာက္ေမ႔ဘူး။ ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္လာေပမယ္႔ ၊ ဆင္းရဲဒုကၡနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရသူလို႔ မသတ္မွတ္ဘူး။
သတိအၿမဲရိွတယ္။ ႏိုးၾကားမႈ အၿမဲရိွေနတယ္။ သတိမီးေရာင္ ထြန္းလင္းေတာက္ပေနတယ္။ ဘဝမွာ
ဘယ္အရာမ်ိဳးမွ အေၾကာင္းမဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေရွာင္တခင္ ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဘဝမွာ ျဖစ္ေပၚလာတာေတြ ဟာ အေၾကာင္းနဲ႔ မကင္းဘူး။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေတာ႔ ရိွေနၾကတာခ်ည္းပဲ။
လူပုံေဖၚတဲ႔
ေနရာမွာ ထပ္ကာထပ္ကာ ဖ်က္ပစ္ေနရတယ္ ဆိုရင္ အေၾကာင္းတစ္ခုခု ရိွေနလို႔သာ ျဖစ္လိမ္႔မယ္။
လူပုံ မေပၚလာမခ်င္း ထပ္ခါထပ္ခါ ဖ်က္ဖ်က္ေနရလိမ္႔မယ္။ ရုပ္တု ထုလုပ္တဲ႔ ရုပ္ထုဆရာ ဟာ
သူထု လုပ္ေနတဲ႔ ရုပ္တုကို အၿပီးမသတ္မခ်င္း၊ စူးနဲ႔ေဆာက္ကို လက္က မခ်ဘူး။ ေက်ာက္တုံးကလည္း
နာက်င္ခံခက္ ျဖစ္ေနလိမ္႔မယ္။ စူးနဲ႔ေဆာက္ကလည္း ထြက္ေျပးခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေပၚလာလိမ္႔မယ္။
ရုပ္ထု ဆရာကလည္း စူးနဲ႔ ေဆာက္ကို လႊင္႔ပစ္ခ်င္စိတ္မ်ဳိးေပၚလာေကာင္း ေပၚလာလိမ္႔မယ္။
ဒါေပမဲ႔ ရုပ္တုက အေကာင္အထည္ မေပၚေသးဘူး။ ဘုရားေက်ာင္းမွာ စံပယ္ၿပီး ဦးေခါင္းအရာအေထာင္
အသိန္းအသန္းကို ညႊတ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္စြမ္းရိွတဲ႔ ရုတ္တု ျဖစ္ေပၚမလာေသးဘူး။
ဘဝေနပူထဲမွာ
ေနပူခံၿပီး မွည္႔တဲ႔အဆင္႔ ေရာက္ရိွလာတာဟာ ခရီးလမ္းဆုံး ေရာက္လာတာ ျဖစ္တယ္။ အသီးမွည္႔မွ
ေၾကြက်တာ မဟုတ္လား။ အဲဒီနည္းအတိုင္းပဲ ဘဝလမ္းဆုံး အထိ ေရာက္ရိွသြားတဲ႔လူဟာ ဘဝက လြတ္ေျမာက္သြားတဲ႔သူ
ျဖစ္တယ္။ အသီးမွည္႔လာတဲ႔ အခါ အပင္နဲ႔ တျခားစီ ျဖစ္သြားလိမ္႔မယ္။ မွည္႔လာတာနဲ႔ မွည္႔တဲ႔အသီးဟာ
အပင္က လြတ္ေျမာက္သြားလိမ္႔မယ္။
အစိမ္းမွာသာ
အေႏွာင္အဖြဲ႔ ရိွတယ္။ အစိမ္းအတြက္ အေႏွာင္အဖြဲ႔ ရိွဖို႔ လိုတယ္။ အစိမ္းဟာ အေႏွာင္အဖြဲ႔ကို
မွီခိုေနရတယ္။ အေႏွာင္အဖြဲ႔မရိွဘဲနဲ႔ အစိမ္းတည္တံ႔ မေနႏိုင္ဘူး။ အေႏွာင္အဖြဲ႔ဟာ အစိမ္းအတြက္
ရန္သူ မဟုတ္ဘူး။ အကူအညီ အေထာက္အပံ႔ ျဖစ္တယ္။
တကယ္လို႔ မွည္႔လာတဲ႔ အဆင္႔ေရာက္လာတယ္ဆိုရင္၊ တကယ္လို႔ ျပည္႔ဝမႈရိွလာတယ္ဆိုရင္ မွီခိုစရာ
ဘယ္မွာလိုေတာ႔မလဲ။ သစ္သီးမွည္႔ရင္ ေၾကြက်ဖို႔ပဲ ရိွေတာ႔တယ္။ အဲဒီနည္းအတိုင္းပဲ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔လည္း
မွည္႔လာတဲ႔အခါ၊ ရင္႔က်က္မႈရိွလာတဲ႔အခါ၊ ျပည္႔ဝမႈရိွလာတဲ႔အခါ အေႏွာင္အဖြဲ႔က လြတ္ေျမာက္ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ
ရရိွသြားလိမ္႔မယ္။
အသီးသူ႔ဘာသာသူ
ေၾကြက်ကာ မွည္႔သြားၿပီဆိုတဲ႔ အမွတ္လကၡဏာ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမဲ႔ အသီးကို အစိမ္းခူးလို႔လည္း
ရတယ္။ ခူးယူရတဲ႔၊ ဆြတ္ယူရတဲ႔အသီးဟာ မွည္႔ေနတဲ႔ အသီးမဟုတ္ဘူး။ ခူးယူတဲ႔၊ ဆြတ္ယူတဲ႔အတြက္
အသီးမွာ ဒဏ္ရာ၊ ဒဏ္ခ်က္ ရိွေနလိမ္႔မယ္။ အသီးကို မမွည္႔ခင္ခူးလိုက္ရင္ အသီးမွာ သာနာက်င္မႈ
ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္ဘဲ အပင္မွာလည္း နာက်င္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေပၚမလာဘဲ မေနဘူး။ ေၾကြက်ခ်ိန္ မေရာက္ေသးခင္၊
အေလာတႀကီး ခူးလိုက္တာမ်ဳိး၊ ဆြတ္လိုက္တာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။
ဓမၼအျမင္ရိွလာဖို႔
အခ်ိန္မက်ေသးခင္ ဓမၼအျမင္ အတင္းရိုက္သြင္းေနလို႔ မရဘူး။ မသီး မမွည္႔ခင္ ခူးတာမ်ဳိးနဲ႔
တူေနတယ္။
အေၾကာင္းမခိုင္လုံဘဲႏွင္႔
ဘဝက ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားတယ္ဆိုတာ ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕တဲ႔ အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ အက်ဳိးတရားတစ္ခု
ျဖစ္တယ္။ မမွည္႔ခင္ သစ္သီးစိမ္းကို ခူးထားတာဟာ အေလာတႀကီး ျဖစ္ေနျခင္းရဲ႕ သက္ေသသာဓက
တစ္ခု ျဖစ္တယ္။
ပတ္ဝန္းက်င္ကို
ထိတ္လန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕ မေနပါနဲ႔။ မုန္တိုင္းတိုက္ခတ္လာတဲ႔ အတြက္ အိမ္ထဲမွာ ပုန္းကြယ္မေနပါနဲ႔။
ေလမုန္တိုင္းကလည္း အေၾကာင္းမဲ႔သက္သက္ တိုက္ခတ္လာတာ မဟုတ္ဘူး။ ေလမုန္တိုင္း တိုက္ခတ္လာတဲ႔အတြက္
အမႈိက္သရိုက္ေတြ၊ ဖုန္မႈန္႔ေတြ၊ အညစ္အေၾကးေတြ လြင္႔စင္သြားလိမ္႔မယ္။ အတြင္းသႏၱန္မွာ
အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ႔ ေစာင္းႀကိဳးေတြကို ေလမုန္တိုင္းက တီးခတ္သြား လိမ္႔မယ္။
ကမာၻေလာကမွာ
မိမိသိသည္ျဖစ္ေစ၊ မသိသည္ ျဖစ္ေစ၊ ဘယ္အရာဝတၳဳမ်ဳိးမွ အေၾကာင္းမဲ႔ ျဖစ္ေပၚလာၾကတာ မဟုတ္ဘူး။
မ်က္စိဖြင္႔၊ နားဖြင္႔ဖို႔သာ လိုတယ္။ ႏႈိးၾကားမႈရိွေနဖို႔သာ လိုတယ္။ ႏိႈးၾကားမႈရိွေနရင္
ကမာၻေလာကရဲ႕သဘာဝကို သိျမင္၊ သေဘာေပါက္လာလိမ္႔မယ္။ ရန္သူလို႔ ထင္ေနရတဲ႔ လက္ေခ်ာင္းေတြဟာ
တစ္ေန႔က်ေတာ႔ မိမိစိတ္ႏွလုံးေစာင္းကို မတီးခတ္ဘဲ ေနၾကမွာ မဟုတ္ဘူး။ ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕တဲ႔အတြက္
ပုန္းကြယ္ေနတဲ႔ေစာင္းက လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို ေစာင္းႀကိဳးတီးခတ္ခြင္႔ မေပးဘူးဆိုရင္၊ ေစာင္းအသံမထြက္လာဘဲ
အေသဘဝ ေရာက္ေနလိမ္႔မယ္။ ဂီတလည္း အိပ္ေမာက်ေနလိမ္႔မယ္။ ေလမုန္တိုင္း လက္ေခ်ာင္းမ်ား
ေရာက္လာတဲ႔အခါ မိမိေစာင္းကို တီးခတ္ခြင္႔မေပးဘဲ မေနပါနဲ႔။
ဘဝက ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားတဲ႔
လူတခ်ဳိ႕ဟာ ဘယ္ေသာအခါမွ လမ္းဆုံးေရာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားတဲ႔လူဟာ
ျဖတ္လမ္းလိုက္တဲ႔လူ ျဖစ္တယ္။ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားတဲ႔လူဟာ ရွည္လ်ားတဲ႔လမ္းကို ထိတ္လန္႔ေၾကာက္ရြံ႕ေနတဲ႔လူ
ျဖစ္တယ္။ အရင္းမစိုက္ဘဲ ပန္းတိုင္ေရာက္လိုတဲ႔လူ ျဖစ္တယ္။ မွည္႔တဲ႔အဆင္႔ ေရာက္လိုတဲ႔
ဆႏၵရိွေပမဲ႔ မွည္႔ေအာင္လုပ္ရတဲ႔အတြက္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ႔ နာက်င္မႈမ်ဳိးကို ခံလိုတဲ႔စိတ္မရိွဘူး။
မိခင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္လိုတဲ႔ဆႏၵရိွေပမဲ႔ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ၿပီး သားဖြါးရတဲ႔ဒုကၡကို မခံလိုတဲ႔
မိန္းမမ်ဳိးနဲ႔ တူေနတယ္။
မိခင္တစ္ေယာက္
ျဖစ္မလာေသးသေရြ႕ မိန္းမဟာ မိန္းမပဲ။ မိခင္ဘဝ ေရာက္မလာေသးသေရြ႕ မိန္းမဟာ သာမာန္မိန္းမမွ်သာ
ျဖစ္ေနလိမ္႔မယ္။ မိခင္ျဖစ္လာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ေစာင္းႀကိဳးကို တီးခတ္ၿပီးသား ျဖစ္သြားလိမ္႔မယ္။
မိခင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္မလာေသးဘဲႏွင္႔ ဘယ္မိန္းမမွ အဓိပၸါယ္ရိွရိွ မိန္းမလွ အျဖစ္မ်ဳိး ေရာက္လာမွာ
မဟုတ္ဘူး။
တည္ေဆာက္တဲ႔အလုပ္ကို
မလုပ္ဘဲနဲ႔ အလွတရားကို ဘယ္မွာ ပိုင္ဆုိင္ပါ႔မလဲ။ တစ္စုံ တစ္ေယာက္ကို ေမြးထုတ္ျခင္းမျပဳဘဲႏွင္႔
ကံထူးသူလို႔ ဘယ္မွာေျပာလို႔ရပါ႔မလဲ။ ရုပ္တုတစ္ခုကို ထုလုပ္ၿပီးစီးသြားၿပီ ဆိုပါစို႔။
ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ ဆြဲၿပီးၿပီ ဆိုပါစို႔။ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ေရးစပ္ၿပီးၿပီ ဆိုပါစို႔။
ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ ဖြဲ႔ၿပီးၿပီဆိုပါစို႔။ ဝတၳဳတစ္ပုဒ္ ေရးၿပီးၿပီ ဆိုပါစို႔။ အတြင္းမေနာထဲမွာ
ဘယ္ေလာက္ပီတိေတြ ျဖာေဝေနမလဲ။ ငါဟာ အေလနေတာ လူတစ္ေယာက္မဟုတ္ပါဘူး။ ငါဟာ အသုံးဝင္တဲ႔
လူတစ္ေယာက္ပါလားလို႔ အတိုင္းမရိွ ပီတိေသာမနႆ ျဖစ္ေနရမယ္ မဟုတ္ပါလား။
အဲဒီလို
ပီတိေသာမနႆ ျဖစ္စရာ ဖန္တီးမႈမ်ားကို မျပဳႏိုင္ေသးသေရြ႕ ဘဝဟာ အႏွစ္မရိွ၊ အကာသက္သက္ဘဝသာ
ျဖစ္ေနလိမ္႔မယ္။ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားသူရဲ႕ ဘဝဟာ အႏွစ္မရိွ၊ အကာအတိ ဘဝမ်ဳိးသာ ျဖစ္ဖို႔ရိွတယ္။
ဘဝလမ္းဆုံးေရာက္ရိွသြားတဲ႔
လူတစ္ေယာက္ဟာ ဘဝကို အိပ္မက္တစ္ခုလို႔ပဲ ထင္မွတ္ ေနလိမ္႔မယ္။ ညေကာင္းေကာင္း အိပ္ေပ်ာ္ၿပီး၊
နံနက္ေစာေစာ လန္းလန္းဆန္းဆန္း အိပ္ရာကထတဲ႔အခါ ညကအိပ္မက္ေတြ ဘယ္ေလာက္မက္ခဲ႔သလဲဆိုတာ
ျပန္ျမင္လိမ္႔မယ္။
ဘဝကို အိပ္မက္ႏွင္႔
ဘာမွမထူးဘူးလို႔ ျမင္ရတဲ႔အခါ လမ္းခရီးအဆုံးေရာက္ရိွလာၿပီလို႔ မွတ္ယူရလိမ္႔မယ္။ အဲဒီလိုမျမင္ရဘဲ
ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္သြားၿပီး နတ္ျပည္၊ နတ္ဘဝစတဲ႔ အျခားဘဝတစ္ခုခု အိပ္မက္ေနမယ္ဆိုရင္ေတာ႔
အဲဒီအိပ္မက္ဟာ ဆုံးခန္းမေရာက္ေတာ႔ဘဲ မၾကာခဏ ႏိုး, ႏိုးေနရတဲ႔အတြက္ အိပ္ေရးလည္း ဝေတာ႔မွာ
မဟုတ္ဘူး။ ထပ္ၿပီး အိပ္ခ်င္တဲ႔ စိတ္မ်ဳိးသာ ေပၚလာလိမ္႔မယ္။
ပါရဂူ
(မွည္႔လို႔ေၾကြတဲ႔အသီး--စတိုင္သစ္မဂၢဇင္းမွကူးယူပါသည္)
No comments:
Post a Comment