Saturday, October 20, 2012

“နာက်င္မႈကို ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္း”

      နာက်င္မႈသည္ အရာမ်ားစြာကို ေပါင္းစပ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာက္တရားက ထိုအရာမ်ားတြင္ အဓိကေနရာမွ ပါဝင္သည္။ အေၾကာက္တရားေၾကာင္႔ “နာက်င္မႈ” မွာ “ထိခိုက္မႈ” အျဖစ္ သို႔ ေျပာင္းလဲသြားပါသည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကို ဖယ္ထုတ္လိုက္ပါက ခံစားမႈ သာလွ်င္ က်န္ပါလိမ္႔မယ္။

          ၁၉၇၀ ႏွစ္ေတြတုန္းက ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေဝးလံၿပီး၊ ဆင္းရဲတဲ႔ ေတာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလးမွာ သီတင္းသုံးေနပါတယ္။ ထိုဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလးသည္ ထိုင္းႏိုင္ငံ၏ အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းတြင္ ရိွပါသည္။ ဆိုးရြားေသာ သြားကိုက္ေဝဒနာကို ကၽြန္ေတာ္ ခံစားေနရပါသည္။ ျပသရန္အတြက္ သြားေဆးခန္းမရိွပါ။ တယ္လီဖုန္း မရိွပါ။ လွ်ပ္စစ္မီး မရိွပါ။ အက္စပရင္ လို တိုင္လီေနာ လို ေဆးေတြကလည္း ေဆးေသတၱာထဲမွာ မရိွပါ။ ေတာဘုန္းႀကီးေတြအတြက္ကေတာ႔ သည္းခံၿပီး ေနႏိုင္ေရးကိုပဲ ေမွ်ာ္လင္႔ပါတယ္။

          ညေနပိုင္းမွာ အဖ်ား ႏွင္႔အတူ သြားကိုက္ေဝဒနာက တျဖည္းျဖည္း ပိုဆိုးလာပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က ကိုယ္႔ ကို ကိုယ္ အလြန္မာေက်ာႀကံ႕ခိုင္တယ္လို႔ ထင္ထားတာပါ။ ဒါေပမဲ႔ သြားကိုက္ေဝဒနာက ကၽြန္ေတာ္႔ကို စမ္းသပ္ေနပါေတာ႔တယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ပါးစပ္ တစ္ျခမ္းက နာက်င္လြန္းလို႔ မလႈပ္ႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။ ဒီလို သြားကိုက္ေဝဒနာကို ဘဝမွာ အဆိုးရြားဆုံး ေတြ႔ႀကံဳတာပါ။ နာက်င္မႈေဝဒနာကို သက္သာေစဖို႔ ႀကိဳးစားၿပီး တရားမွတ္ေနပါတယ္။ ရႈသြင္းရႈထုတ္လုပ္ၿပီး တရားမွတ္ေနခ်ိန္မွာ ျခင္ ကလည္း အရမ္းကိုက္ပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာ ကိုယ္ခႏၶာအေပၚမွာ အမွတ္စဥ္ကို ေရတြက္ မွတ္သားေနပါတယ္။ တရားမွတ္ေနတဲ႔ဘက္ကို အာရုံစူးစိုက္ၿပီး၊ နာက်င္မႈကို ေက်ာ္လႊားဖို႔အတြက္ ႀကိဳးစားပါတယ္။ တရားကို ၂ စကၠန္႔၊ ၃ စကၠန္႔ ေလာက္ပဲ မွတ္ေနႏိုင္ပါတယ္။ ခဏေနေတာ႔ နာက်င္မႈေဝဒနာက တရားမွတ္ေနတဲ႔စိတ္ကို လႊမ္းမိုးေအာင္ႏိုင္ သြားပါတယ္။ နာက်င္ျခင္းက ျပင္းထန္တဲ႔အင္အားနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္႔ကို တိုက္ခိုက္ေနသလိုပါပဲ။

          ကၽြန္ေတာ္ မတ္တပ္ထ ရပ္ၿပီး၊ အျပင္ကို ထြက္လိုက္တယ္။ စၾကၤံေလွ်ာက္ၿပီး တရားမွတ္ဖို႔ ထပ္ႀကိဳးစားျပန္တယ္။ အဲဒီနည္းကိုလည္း သိပ္ၾကာၾကာ မလုပ္ႏိုင္ပါဘူး။ အခု ကၽြန္ေတာ္က ျဖည္းျဖည္းခ်င္း လမ္းေလွ်ာက္ၿပီး တရားမွတ္တာမဟုတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ေျပးရင္း တရားမွတ္ေနတဲ႔ အေျခအေန ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေျဖးေျဖးခ်င္း တရားမွတ္လုိ႔ မရေတာ႔ပါဘူး။ နာက်င္မႈေဝဒနာက ကၽြန္ေတာ္႔ကို ထိန္းခ်ဳပ္ထားၿပီး၊ ေျပးခိုင္းေနပါၿပီ။ ေျပးစရာေနရာကလည္း မရိွေတာ႔ပါဘူး။ နာက်င္မႈေဝဒနာက ကၽြန္ေတာကို္ ခ်က္ခ်င္း ေသေတာ႔မေလာက္ပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ ္ရူးသြပ္ေနသလို ခံစားရပါတယ္။

          ကၽြန္ေတာ္႔ ေနထိုင္တဲ႔ တဲအိမ္ေလးကို ျပန္ေျပးပါတယ္။ ထိုင္လိုက္ၿပီး၊ တရားစာ ရြတ္ေနလိုက္တယ္။ ဗုဒၶတရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဖတ္သရစ်ယ္ရင္ တန္ခိုးေတြရလာတယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကို ရရိွႏိုင္တယ္။ အႏၱရာယ္ရိွတဲ႔ သတၱဝါႀကီးေတြကို ေဝးေဝးေမာင္းထုတ္ႏိုင္တယ္။ ဖ်ားနာျခင္း၊ နာက်င္ျခင္းေတြကို ေပ်ာက္ကင္းေစႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ အဲဒါေတြကို ကၽြန္ေတာ္ မယုံၾကည္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က သိပၸံပညာရွင္ အျဖစ္ ေလ႔က်င္ထားတဲ႔သူပါ။ မႏၵန္ ရြတ္တယ္ဆိုတာ လွည္႔စားတဲ႔  ေမွာ္ပညာတစ္ခုပါ။ လိမ္လည္ လွည္႔စားခ်က္တစ္ခုပါ။ ဒါေပမဲ႔ တရားစာေတြကို ဆက္ၿပီး ရြတ္ေနပါတယ္။ အက်ဳိးေပးျခင္း၊ မေပးျခင္းေတြ ကို မစဥ္းစားပဲရြတ္ဖတ္ေနရင္ တရားစာေတြက အစြမ္းထက္လာမယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင္႔လို႔ပါ။ က်ဥ္းထဲ က်ပ္ထဲက ၾကံရာမရ အေျခအေနပါပဲ။ တရားစာ ရြတ္ေနတာကို သိပ္မၾကာခင္ ရပ္လိုက္ရမွာပါ။
 အခုေတာ႔ တရားစာေတြကို အက်ယ္ႀကီး ရြတ္ဆိုေနပါတယ္။  အခ်ိန္က ညဥ္႔နက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္႔ေၾကာင္႔ အျခားရဟန္းေတြ ႏိုးကုန္မွာလည္း စိုးရိမ္ပါတယ္။ ဒီလို တရားစာေတြကို ေအာ္ဟစ္ရြတ္ဆိုေနပုံနဲ႔ေတာ႔ ခပ္ေဝးေဝးရြာကလူေတြေတာင္ ႏိုးကုန္ေလာက္ပါတယ္။ နာက်င္လြန္းလို႔ တရားစာေတြကို ပုံမွန္ ရြတ္ဆိုသလို မဆုိႏိုင္ေတာ႔ပါဘူး။

          အခုေနရာက ကၽြန္ေတာ္႔တိုင္းျပည္နဲ႔ မိုင္ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာ ကြာေဝးပါတယ္။ အေထာက္အပံ႔ ပစၥည္းမရိွတဲ႔ ေတာနက္ထဲမွာပါ။ နာက်င္မႈေဝဒနာကို ေပ်ာက္ဖို႔လမ္း မျမင္ေသးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ သိသမွ်နည္းေတြ အားလုံးနဲ႔ ႀကိဳးစားၾကည္႔ၿပီးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ လြတ္လမ္းမျမင္မိပါဘူး။ အေျခအေနကေတာ႔ အဲဒီလိုပါပဲ။
          လုံးဝေမွ်ာ္လင္႔ခ်က္ ကင္းမဲ႔ေနတဲ႔အခ်ိန္ေလးက ဥာဏ္ပညာအလင္းတံခါးကို ဆြဲဖြင္႔လိုက္ပါတယ္။ သာမာန္ဘဝအေျခအေနမွာ မျမင္ႏိုင္တဲ႔အလင္းတံခါးပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ဥာဏ္အလင္းတံခါး ပြင္႔သြားပါၿပီ။ တံခါးေပါက္ကေန ကၽြန္ေတာ္ ျဖတ္သြားလိုက္ပါေတာ႔တယ္။ အျခားေရြးခ်ယ္စရာ နည္းလမ္းလည္း မရိွေတာ႔ပါဘူး။
          ကၽြန္ေတာ္က “သြားေစ” ဆိုတဲ႔ စကားေလးကို သတိရသြားတယ္။ အရင္က အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီစကားေလးကို ၾကားဖူးပါတယ္။ ဒီစကားေလးရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို ကၽြန္ေတာ္ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ရွင္းျပဖူးပါတယ္။ ဆုိလိုရင္း အဓိပၸါယ္ကို္လည္း ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ လွည္႔စားခ်က္တစ္ခုပါပဲ။ အခုလို အခ်ိန္မွာေတာ႔ ဘယ္နည္းလမ္းမဆို ကၽြန္ေတာ္ သုံးရပါမယ္။ “ရာႏႈန္းျပည္႔ သြားေစ” လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ရြတ္ဆိုပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝမွာ ပထမဆုံးအျဖစ္ ရာႏႈန္းျပည္႔ သြားခိုင္းလိုက္ပါတယ္။

          ျဖစ္လာတဲ႔ အက်ဳိးဆက္က အံ႔ၾသစရာပါ။ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတဲ႔ နာက်င္မႈေဝဒနာ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ေကာင္းမြန္လွတဲ႔ ခံစားမႈနဲ႔ အစားထိုးလိုက္ပါတယ္။ ေပ်ာ္ရြင္မႈလႈိင္းေတြ ကၽြန္ေတာ္႔ တစ္ကိုယ္လုံးပ်ံ႕ႏွံ႔သြားသလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္႔စိတ္က တည္ၿငိမ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို ခံစားေနပါတယ္။ အရမ္းကို ေကာင္းမြန္ပါတယ္။ အခုေတာ႔ သက္ေသာင္႔၊ သက္သာ တရားအားထုတ္ႏိုင္ပါၿပီ။ တရားထိုင္လို႔ အၿပီးမွာ အာရုံတက္ခ်ိန္ကို ေရာက္သြားပါၿပီ။ အနားယူဖို႔အတြက္ လဲေလ်ာင္းလိုက္တယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ ႏွစ္ႏွစ္ကာကာ အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။  ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေဝယ်ာဝစၥမ်ားကို လုပ္ကိုင္ဖို႔ အခ်ိန္မွီ ႏိုးလာပါတယ္။ သြားကိုက္ေနတုန္းပါပဲ။ ဒါေပမဲ႔ မေန႔ညက သြားကိုက္တာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ရင္ေတာ႔ ဘာမွ မေျပာပေလာက္ေတာ႔ပါဘူး။

(ဆရာေတာ္ “Ajahn Brahm” ၏ “Who Ordered This Truckload of Dung?”  စာအုပ္မွ “fear of pain” ကို ဘာသာျပန္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။--)
(မွတ္ခ်က္။  ။ ပိုမိုရွင္းလင္းေစရန္အတြက္ ဒုတိယ အပုိဒ္ကို ဆက္လက္ဖတ္ပါခင္ဗ်ား။။ )

No comments:

Post a Comment