Friday, October 19, 2012

“အၾကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္း”


      ကၽြန္ေတာ္႔အသက္ ၁၃ ႏွစ္ေလာက္က အေဖက သူ႔အနားကို ေခၚၿပီး၊ စကားတစ္ခြန္း ေျပာပါတယ္။ ဒီစကားေလးတစ္ခြန္းေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္႔ဘဝ ေျပာင္းလဲသြားခဲ႔ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ အေဖက လန္ဒန္ၿမိဳ႕အစြန္က ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္တစ္ခု ရဲ႕လမ္းေဘးမွာ ရပ္ထားတဲ႔ အေဖ႔ကားစုတ္ေလးေပၚမွာ ရိွေနခ်ိန္ပါ။ “ငါ႔သား၊ မင္းဘဝမွာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဒီစကားေလးကို သတိရပါ။ အေဖ႔အိမ္တံခါးက မင္းအတြက္ အၿမဲတမ္းဖြင္႔ ထားပါတယ္။ ” လို႔ အေဖက ကၽြန္ေတာ္႔ဘက္ကို လွည္႔လိုက္ၿပီး၊ ေျပာလိုက္ပါတယ္။
          အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္က ဆယ္ေက်ာ္သက္ကေလး အရြယ္ပဲ ရိွေသးေတာ႔ အေဖ ဆိုလိုတာကို သေဘာမေပါက္ခဲ႔ပါဘူး။ အေရးႀကီးတာ တစ္ခုခု ျဖစ္မယ္လုိ႔ နားလည္လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင္႔ ကၽြန္ေတာ္ အဲဒီစကားေလးကို မွတ္ထားခဲ႔ပါတယ္။ အဲဒီလိုေျပာၿပီး ေနာက္သုံးႏွစ္အၾကာမွာ အေဖ ကြယ္လြန္ခဲ႔ပါတယ္။

          ထိုင္းႏိုင္ငံရဲ႕အေရွ႕ေျမာက္ပိုင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ရဟန္းဝတ္ေတာ႔ ဒီစကားေလးကို အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားမိခဲ႔တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္ေလးက လန္ဒန္ၿမိဳ႕ ဆင္းရဲသားရပ္ကြက္ေလးထဲက အစိုးရေပးတဲ႔ တုိက္ခန္းက်ဥ္းေလးပါ။ ဖြင္႔စရာတံခါးရယ္လို႔ တူတူတန္တန္ ရိွတဲ႔ အိမ္မ်ဳိးမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္နားလည္ခဲ႔တာကေတာ႔ ဖြင္႔လို႔ရတဲ႔ တံခါးကို အေဖ ဆိုလိုခဲ႔တာမဟုတ္ပါဘူး။ “ငါ႔သား၊ မင္းဘဝမွာ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဒါစကားေလးကို မွတ္ထားပါ။ သားအတြက္ အေဖ႔ႏွလုံးသားတံခါးကို အၿမဲဖြင္႔ထားပါတယ္။” လို႔ ကၽြန္ေတာ္ နားလည္ပါတယ္။ အဲဒီစကားေလးက ခ်စ္ျခင္းေမတၱာတရားကို ပီပီသသ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းေဖၚျပတာပါ။ အဖိုးတန္ရတနာကို အဝတ္စေလးနဲ႔ ရစ္ပတ္ထားသလိုမ်ဳိး စကားပရိယယ္နဲ႔ အေဖက ေျပာဆိုခဲ႔တာပါ။
          ကၽြန္ေတာ္႔ကို အၾကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ေပးခဲ႔တာပါ။ မည္သည္႔အေႏွာင္အဖြဲ႔မွ မပါဝင္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္က အေဖ႔သားပါ။ အစစ္အမွန္သေဘာေဆာင္ၿပီး အလြန္လွပတဲ႔အခ်က္ေလး ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္နဲ႔ပဲ လုံေလာက္ေနပါၿပီ။ အေဖက ဒီအဓိပၸါယ္ကို ဆိုလိုခဲ႔တာပါ။
          ႏွလုံးသားတံခါးေတြကို ခၽြင္းခ်က္မရိွ ဖြင္႔ထားတယ္ဆိုတဲ႔ စကားမ်ဳိးေျပာဖို႔အတြက္ သတၱိရိွဖို႔လိုပါတယ္။ ဥာဏ္ပညာ ရိွဖို႔လိုပါတယ္။ လူတခ်ဳိ႕ကေတာ႔ အျခားလူေတြရဲ႕ အမွားေတြေၾကာင္႔ မိမိတို႔ကို လာထိခိုက္မွာ ေၾကာက္ၾကပါတယ္။ အဲဒီစကားလုံးအေပၚမွာ အက်ဳိးအျမတ္ထုတ္မွာကိုလည္း စိုးရိမ္ၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္႔အေတြ႔အႀကံဳအရ ေျပာရရင္ အဲဒီကိစၥမ်ဳိး မျဖစ္ပါဘူး။

 အျခားလူတစ္ဦးဆီက အၾကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို လက္ခံလိုက္ရျခင္းဟာ အဖိုးအတန္ဆုံး လက္ေဆာင္တစ္ခု ရလိုက္သလိုပါပဲ။ တန္းဖိုးထားမယ္။ ရင္ဘတ္ထဲမွာ ပိုက္ထားမယ္။ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းပါလိမ္႔မယ္။ အခ်ိန္တခ်ိန္မွာေတာ႔ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ႔စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကို တပိုင္းတစ နားလည္သြားပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အေဖ႔ကို ထိခိုက္မဲ႔အလုပ္မ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ မလုပ္ရဲေတာ႔ပါဘူး။ တကယ္လို႔ ဒီလုိစကားမ်ဳိးကို ခင္ဗ်ားနံေဘးက တစုံတဦးကို ေျပာလိုက္စမ္းပါ။ အမွန္ တကယ္ေျပာလိုက္တာမ်ဳိး ျဖစ္ပါေစ။ တကယ္ရင္ထဲက လာတာျဖစ္ပါေစ။ အဲဒီလိုဆိုရင္ေတာ႔ ပိုင္ဆိုင္ရတဲ႔သူက အၾကြင္းမဲ႔ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ရယူခံစားဖို႔ အထက္သို႔ အၿမဲတက္လွမ္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနပါလိမ္႔မယ္။ 

(ဆရာေတာ္ “Ajahn Brahm ” ၏ “Who Ordered This Truckload of Dung? ”စာအုပ္မွ  “unconditional love” အခန္းအား ဘာသာျပန္ဆိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment